onsdag, maj 11, 2011

Med flaggan i topp

Välkommen till EurovisionsBloggen

Norge utslaget ur årets Eurovision Song Contest.

Det kändes lite snöpligt.

Men Norge, och Stella, föll med flaggan i topp.

Jag satt i soffan och sjöng med i refrängen och gungade med. Och som jag skrev igår, det är en sån värme och glädje i låten. Det var en befrielse när flera av de andra bidragen var rena tortyrredskapen.

Ja, jag menar Grekland, Litauen San Marino med flera.

Och då gick ändå både Grekland och Litauen till lördagens final.

Det är ett stort skämt.



Stella har som sagt inget att skämmas över. Hellre skicka ett bidrag man kan stå för än att stirra sig blind på vad som "går hem" i Europa (harkel harkel, Björkman).

Läs mer
VG VG VG VG VG VG Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet SR SR Expressen Expressen Expressen DN SvD SvD SVT

FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Kalmar Julian Assange
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

11 kommentarer:

Batti sa...

Nu såg jag ju inte det där igår, men om den här låten skulle vara bra i jämförelse med de andra bidragen måste de andra varit erbarmeligt usla för detta bidrag sög ju nåt fruktansvärt.

Anonym sa...

Jag har inte lyssnat på alla låtar än. Men hittils låter Serbien bäst (kollar på SVTPlay). Gillade Norge lite också. /Karin

Anonym sa...

Alltså Rysslands låt var blä tycker jag. /Karin

Anonym sa...

Finland, aah (man bara myser)! Riktigt bra låt för att vara denna tävling.

miyala sa...

Kan man kalla det med flaggan i topp när hon (Norges bidrag) största delen av tiden sjöng falskt? Jag tycker JÄTTEMYCKET om làten i studioversion men live... nej tack! Tyvärr!!!

Dessutom tyckte jag hon överdrev flörtandet. I Norges final kändes hon naturligt flörtande, nu bara för mkt...

miyala sa...

Förresten var det ju bra för Sverige att Ryssland gick vidare. Det visar att pojkpop kan gà hem...

Kan...

Den som lever fàr se...

miyala sa...

Har förresten en dàlig känsla inför Sveriges framträdande. Tror inte att det kommer att gà bra och Nej, känslan sitter inte i stàrtàn... tyvärr ;)!

Anonym sa...

Finland, Grekland Island och sen var det slut.

Tommy sa...

Jeg er enig med Batti. Sangen "søg". Og har man en dårlig sang, bør man i alle fall finne en artist som kan synge!

Vonkis sa...

Batti
Tro mig, du missade inte speciellt mycket igår.

Batti, Miyala och Tommy
Smaken är som röven klöven. Jag gillade hela paketet med Haba haba, de sura tonerna kan jag köpa för så farligt var det inte. Ska kanske tillägga att jag verkligen gillar Afrikansk musik.

Anonyma Karin
Serbien var helt ok, gillar verkligen att de sjöng på serbiska. Ryssland sög, som Sverige. Med tanke på att Ryssland tog sig till finalen kan det tyvärr vara så att Saade gör det också.

Anonym 1:49
Visst är det en myslåt! Gillar den, även om andra säger att den är banal. Eller kanske just för att den är banal.

Anonym 2:00
Troll är icke välkomna här.

Miyala
Du säger att det var bram jag säger att det var dåligt, Att Ryssland gick vidare alltså. :-)

Den här gången ska jag lita på din känsla. Så det så.

Anonym 6:44
GREKLAND???

miyala sa...

;)...

Ska jag tillägga att jag hoppas jag har fel?!!