lördag, december 01, 2018

Matutmaning

Välkommen till MatBloggen

En himla trevlig sak med att bo på hotell är så klart hotellfrukosten. Hemma är jag inte så mycket för frukost men när jag bor på hotell, då mumsas det. Massor. I ärlighetens namn hade gröten mått bra av lite mer salt men vad gör väl det när det andra var så gott.

Andra svängen blev det varm mat. Det där med att äta vita bönor till frukost har jag inte riktigt förstått men en kan ju alltid testa. Tror dock att jag håller mig till skramblade ägg och bacon imorgon.

Idag var dagen jag åt sushi för första gången. Det var en märklig upplevelse. Värst var nog sjögräset tror jag. Fisken var väl ok men konsistensen, den var för märklig. Det blir nog ingen mer sushi för mig.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sushi kommer jag nog aldrig att smaka trots den fiskälskare jag är.
Hotellfrukost är kanon, för oss som inte bor så frekvent på hotellen. Men du bor ju på ett fantastiskt. Hotell!
//Marianne

Anni sa...

Sushi kan ha så olika kvalitet, egentligen är det mest riset som är detsamma. Jag gillar sushi!

Däremot kommer jag aldrig att kunna äta vita bönor till frukost, tycker att det är lite konstigt att det serveras på ett svenskt hotell? Bacon och äggröra är ju ok, men med bönorna tycker jag att det går lite för långt. Usch, så konservativ jag var nu ;-)