onsdag, december 05, 2018

EFIT 5 december 2018

Välkommen till FotoBloggen


God morgon. Det är den femte december och det är dags för Ett foto i timmen.

Kl. 05. Fickar med frukosten när jag kommer på att jag inte tog fram köttgrytan jag ska äta på jobbet igår. Klantigt.

Kl. 06. Får många följarförfrågningar från "amerikanska" män. Och nu insåg jag att jag glömt mobilladdaren hemma. Typiskt.

Kl. 07. Framme på jobbet och ställer upp min virkade tomte som ramlat. Är faktiskt väldigt sugen på att försöka virka igen. Det var så rogivande att virka änglarna. Och händerna har varit rätt bra ett tag nu.

Kl. 08. Idag står bara no på schemat. Vi börjar med att öppna dagens lucka i Naturhistoriska riksmuseets kalender.

Kl. 09. Vi svarar på frågor och jag markerar vad som är ett godkänt svar och vad som krävs för att nå högre.

Kl. 10. Förmiddagsfika.

Kl. 11. Lektion igen. Vi ska undersöka hur bra olika material leder värme.

Kl. 12. Har ätit dagens medhavda lunch, köttgryta och potatis.

Kl. 13. Kommer upp till klassrummet och där håller eleverna på med att julpynta klassrummet för att överraska sin mentor (inte jag). Så gulligt av dem.

Kl. 14. Dagens sista lektion och vi tittar på en film om väder, klimat och vindar. Ska kanske förtydliga att jag undervisar i tre fyror så det är inte en och samma klass som jag plågat hela dagen.

Kl. 15. Eleverna har gått hem och vi får ett föredrag om npf av kommunens elevhälsoteam.

Kl. 16. Väntar på bussen hem. Det är för kallt.

Kl. 17. Handlar, snart hemma.

Kl. 18. Hamnade i soffan och tittar på lite hemmafruar. Älskar hemmafruarna.

Kl. 19. Kikar runt i lite bloggar. Om jag någon gång åker till Frankrike, då vill jag besöka Château de Chambord.

Kl. 20. Tar en värmande dusch. Slås av hur nöjd jag är med det ommålade badrummet. Och självklart flyttade jag på skurkäppen innan duschen.

Kl. 21. Tittar på Grey´s anatomy.


Det blir sista bilden för den här gången, andra efit:are hittar du här.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

9 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Kikar in på din dag! Jag återkommer senare för att se hur din dag fortsatte

Versch sa...

Kikar in på din dag, hoppas din mat hann tina någorlunda iaf.
Är så glad som äntligen lyckas kommentera igen, det krävdes bara en ny dator...haha...
Återkommer lite senare för att spana in resten av din dag.

Anonym sa...

Efwa-Medea
Nu finns det mer att kika på :-)

Versch
Det gjorde den, jag hade frusit in den platt så den tinade fort.

Annika sa...

Tittar in på din dag. Tänk så olika människors dagar är.

Annika S sa...

Kikar in på din dag. Vad kul att eleverna vill julpynta
/Annika
https://auroraaurum.wordpress.com/

Karoleen sa...

Fick lite "Captain, My Captain" vibbar av eleven på skrivbordet när jag ser dina bilder =)

Anni sa...

Amerikanska männen slipper du om du inte har ett foto på dig själv som profilbild, säger en luttrad kvinna.

Så måste du rätta länken till julkalendern, för den går till dina änglar. Tur att jag kan hitta kalendern själv för den visste jag inget om men är intresserad av! :-)

Lyckost dina elever som har dig som lärare!

Anni sa...

Och tack för länken, såklart! <3

Paula Merio sa...

Hej, ännu en lärares dag, både lång och förhoppningsvis trevlig. Jag avslutade också kvällen med Greys och såg till min förskräckelse att det inte kommmer något avsnitt nästa vecka. Uppehåll över jul??
Tack för titten och trevlig andra advent