lördag, december 15, 2018

Melodikrysset vecka 50 2018

Välkommen till KryssBloggen

God morgon löjlisar och olöjlisar.

Idag löser jag krysset på telefonen. Det blir så när en har glömt båda laddarna på jobbet och datorn har dött. Dessutom är det bara 30 % kvar på telefonens batteri så håll tummarna att det håller till elva.

Annars håller jag tummarna för Py i krysset idag. Det är på tiden.

Mina klasser har en insamling till Musikhjälpen, ni får gärna stödja den.

Vinst till Norrköping men inte till mig den här gången. Nu kör vi!

Gruppen bakom Tänd ett ljus heter Triad, bestående av Janne Bark, Lasse Lindbom och Niklas Strömstedt.

Då fick vi en dansbandsversion Den julen av Whams Last christmas. Att den kunde bli smörigare.

Den enda klassiska kompositör på fyra bokstäver är Bach. Vet dock inte vad det var som spelades.

Önskar dig en stilla natt med Bo Kaspers Orkester.

Jag såg mamma kyssa tomten, i torsdags sjöng våra femmor den engelska versionen när de lussade för oss.

Det var Jim Reeves som sjöng Jingle bells. I somras besökte jag Jim Reeves museum i Voxna.

Santa Claus is coming to town med Justin Bieber. Nej tack.

Kan det ha varit Karin Glenmark som sjöng Givmilda blå?

Jag drömmer om en jul hemma heter I'm dreaming of a White christmas så vi skriver I am istället för I'm. Sjöng gjorde en Boo.

Bob Marley sjöng väl Sound the trumpet.

Alltså. Varför skulle Shirley Clamp ge sig på Do they know it's christmas? Det där lät illa på riktigt. Originalprojektet gick under namnet Band Aid.

Och så ett julmedley på det.

Krysset avslutades med sång av mor och dotter Fältskog och mamman var med i ABBA.

Då var julkrysset löst och vi har fått skriva in Bo, Boo och Bob men inte Py.

Tack alla som var med och löste idag. Ta hand om er så sörs vi igen om en vecka.


snabbgenomgången
V 6 Triad
V16 Last
L 2 Christmas
V 1 Bach
L 1 Bo
V13 Mamma
L10 Jim
V10 Justin
L 5 Karin
L 4 Boo
R 7 I
L14 Am
V 8 Bob
L11 Marley
L 9 Band
V12 Aid
V15 Medley
V 3 Abba


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

68 kommentarer:

Christer sa...

God morgon Vonkis och övriga kryssarvänner! Här på/i Limhamn faller det blötsnö och termometern visar + 1,4 C. Idag kan jag tyvärr inte medverka eftersom jag skall köra till Lomma och titta på när äldsta barnbarnet, 7 år, spellar innebandy. Jag håller tummarna för er! Lycka till! Vi sörs nästa lördag!

Vonkis sa...

Kul för dig, tråkigt för oss. Hälsa lycka till till barnbarnet.

Vonkis sa...

Eftersom jag sitter med mobilen och den har mindre än 30 procent kvar av batteriet kommer jag inte vara lika aktiv här i kommentarerna. Så istället för att hälsa på er personligen säger jag hej till er nu.

Kul att du kan vara med idag. Jag hoppas att din vecka har varit bra och att du får en fortsatt fin lördag.

Bettan sa...

God morgon! Jag är med nu 3 lördagar irad då jag har kvällshelg nästa lörd

Janne sa...

God morgon från ett grått och 0 gradigt GBG.Kollar tv12 där Sverige-Finland spelar hokey.

Kerstin Nilsson sa...

Gomorron alla! -21, det bet ordentligt i kinderna idag. Vi slipper regn, skönt.

lasse sa...

God morgon !
Hann i tid, tror jag ! I Gävle, är det 6 grader och molnigt.

Anna Wärn sa...

God morgon till en vit Advent.

Olle B sa...

God morgon Vonkis och alla kryssarvänner.
Myggfritt idag -18 grader

Olle B sa...

Här kommer förra veckans lösning saxat ur Vonkis MX-blogg.

Snabbgenomgången
V 7 Ännu
L 4 Taifun
V 6 Schindlers list
V12 Öst
V 8 Skull
L 2 Kleerup
L 8 Swing
L 9 BB
V11 King
L 1 Puccini
V 3 Butterfly
L 5 Röd
L10 Ide
V13 Bode
V 1 Pat

Bettan sa...

Olle: Här är det -2

Jo sa...

Morrn, morrn från ett mulet Borås! Här är det väldigt lugnt efter gårdagens julfest med jobbet. Lugnet tar dock slut sen då sonens förskolekompisar kommer och julpysslar!

Jo sa...

Triad

Olle B sa...

Triad:
Janne Bark
Lasse Lindbom
Niklas Strömstedt

Petra sa...

Godmorgon här är det som vanligt grått ute. Idag skall vi till Varberg och titta sonens innebandy match.

Jo sa...

Last Christmas

Janne sa...

Bach

Janne sa...

Bo?

Olle B sa...

V6/ TRIAD
V16/ LAST
L2/ CHRISTMAS
V1/ BACH
L1/ BO


*** SPARA ***

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hej Vonkis !
Du får skaffa dig en powerbank bra att ta till när batteriet minskar,
min första glömde jag på bussen då jag laddade mobilen där, dumt, nyss köpt en ny på Elgiganten för 70 :- ny mobil 1.700:- Nokia. knasig går inte att kommentera på Instg. fb eller Google+.

Ja nu löser vi vidare.

Ha en fin fortsättning på helgen

Olle B sa...

Bo Kaspers

Petra sa...

Mamma

Olle B sa...

V13/ MAMMA

Olle B sa...

Melodikrysset V50, 15 december 2018
Halvtid
VÅGRÄTT
V1/ BACH
V3/
V6/ TRIAD
V7/
V8/
V10/
V12/
V13/ MAMMA
V15/
V16/ LAST

LODRÄTT
L1/ BO
L2/ CHRISTMAS
L4/
L5/
L9/
L10/ JIM
L11/
L14/

Olle B sa...

V10/ JUSTIN

Annis sa...

Halloj! Vilken Jim på L10? Är det lille Bieber nu på V10?

Petra sa...

Nu snöar det här i Partille.

Martin sa...

Reeves

Vonkis sa...

Karin Glenmark?

Olle B sa...

Det var Jim Reeves på L10.

Anonym sa...

I'm blir till I am och sångaren är BOO tror jag.

Olle B sa...

L4/ BOO
R7/ I
L14/ AM

Bettan sa...

missade frågan

Anonym sa...

bertil boo??

Jo sa...

Är det Bob Marley?

Olle B sa...

V8/ BOB
L11/ MARLEY

Janne sa...

Bob Marley?

Bettan sa...

Jo: japp

Anonym sa...

Bob Marley

Olle B sa...

Bertil Boo på L4

Martin sa...

Bob marley eller ?

lasse sa...

Bob Marley

Jo sa...

Band Aid

Anonym sa...

Nu tror jag batteriet dog...

Olle B sa...

V6/ TRIAD
V16/ LAST
L2/ CHRISTMAS
V1/ BACH
L1/ BO
V13/ MAMMA
L10/ JIM
V10/ JUSTIN
L5/ KARIN
L4/ BOO
R7/ I
L14/ AM
V8/ BOB
L11/ MARLEY
L9/ BAND
V12/ AID


*** SPARA ***

Olle B sa...

V15/ MEDLEY

Unknown sa...

Vonkis, såg att du var på Jim Reeves museet i somras det var vi med riktigt trevligt kan rekommenderas!

Unknown sa...

Medley på 15?

Annis sa...

Vet vi att det är Karin Glenmark på L5, eller gissning?

silom58 sa...

Tog batteriet slut, Vonkis?? HATAR när det händer!!

Erica sa...

Var det Karin Glenmark på L5?

Olle B sa...

Annis/ Jag vet inte, skrev bara in förslaget ovan.

Finnen.. sa...

Abba?

Olle B sa...

Melodikrysset V50, 15 december 2018

VÅGRÄTT
V1/ BACH
V3/ ABBA
V6/ TRIAD
V8/ BOB
V10/ JUSTIN
V12/ AID
V13/ MAMMA
V15/ MEDLEY
V16/ LAST

LODRÄTT
L1/ BO
L2/ CHRISTMAS
L4/ BOO
L5/ KARIN
L9/ BAND
L10/ JIM
L11/ MARLEY
L14/ AM

R7/ I

Olle B sa...

På L5 Kan ju även MALIN funka.

Annis sa...

Det var ett väldigt bra förslag... och det enda :)

lasse sa...

Det är Karin Glenmark !!!

Bettan sa...

Pappa tror på Karin Glenmark

Olle B sa...

OK! Då kör jag på KARIN.

lasse sa...

Jag har kollat skivan !

Janne sa...

Tack alla vi sörs nästa kryss.I morgon blir det GAIS marknad i Nordstan i GBG.

lasse sa...

Ha en skön 3:e advent !

Jo sa...

Tack för idag!

Bettan sa...

Sörs nästa lördag

Olle B sa...

Tack för idag vi sörs.

Vonkis sa...

Tack för idag allihop. Ta hand om er så sörs vi igen nästa lördag.

Kerstin Nilsson sa...

Tack för idag. Ha en bra vecka

Annis sa...

Tack för idag! Önskar er alla en fin 3:e advent-helg.