lördag, december 22, 2018

EFIT 22 december 2018

Välkommen till FotoBloggen

Två dagar kvar till julafton, fem dagar kvar till Nationella regifting-dagen och dags för årets sista Ett foto i timmen. Häng med på min dag.

Kl. 06. Kan inte snooza mer nu, dags för dagens första frukost.

Kl. 07. Har legat i sängen och dragit mig ett tag. Borde gå upp snart.

Kl. 08. Fyller diskmaskinen.

Kl. 09. Päronen har fått julkort från några av mina vänner, och jag får också en hälsning. Blir faktiskt lite varm i hjärtat.

Kl. 10. Ich bin die Melodienkrüssen in gruppen gelösen machen.

Kl. 11. Vi ska strax åka och julhandla så jag tittar efter vilken frukt som finns hemma. De här bananerna är nästan skrämmande stora.

Kl. 12. På väg till affären, vi passerar ett av mina favorithus.

Kl. 13. Snart har vi handlat klart. Vi var inte de enda som shoppade idag, är rätt slut i huvudet nu.

Kl. 14. Något ärende till, väntan i bilköer och en tankning senare behöver jag få något i magen och det är ju aldrig fel med en kokt korv. Eller trocadero.

Kl. 15. Värmer grillad kyckling.

Kl. 16. Hänger lite med systerdottern.

Kl. 17. Tittar på skidskytte och livesnappar med eleverna. Försöker få dem intresserade av sporten och det är några som är på.

Kl. 18. Tar en omgång med dustsuckern.

Kl. 19. Vilar fötterna lite. Njuter av en av flera blomgrupper den ömma modern fått och tittar på svenska tv-historier om julkalendrarna.

Kl. 20. Hjälper Den ömma modern att fixa julmaten. Att griljera skinkan ligger dock över min kompetens så den fick hon fixa.


Det blev den sista bilden för den här gången. Andra som är med och fotar idag hittar du här.



Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

6 kommentarer:

Hanna sa...

Vilket fint julkort! :)

Nnika sa...

Åh, så tidigt klockan ringde. :-0 skönt när man kan ligga kvar och dra sig en stund..

Hanna sa...

Men oooj vilka stora bananer! Och vilket häftigt hus!

Annis sa...

Så skoj att titta in till dig när du delar med dig av dina timmar. Njut av välförtjänt ledighet, det gör jag! Sörs på lördagens MX som vanligt. God Jul!

Anni sa...

Jisses, vad skulle du upp och göra så tidigt?
Men det var alltså i mataffären allt folk var idag? Jag var lite snopen över att det var så tomt i stan.
God Jul på dig!

Vonkis sa...

Hanna
Visst är det :-)

Nnika
Det är verkligen väldigt skönt.

Hanna
De är stora som en egen måltid de där bananerna.
Huset ser ut som ett stort legobygge, jag älskar det.

Annis
Jag njuter verkligen :-)
God jul på dig med och sörs på lördag.

Anni
Ja, hela Ö-vik var nog på Coop i lördags, det gick knappt att röra sig utan att krocka med någon. Den tidiga morgonen beror på medicinintag. Men nu när det är lov kan jag i alla fall somna om.