måndag, mars 20, 2023

Ett foto i timmen måndag 20 mars 2023

Välkommen till FotoBloggen

Ja men se, idag är det dags för Ett foto i timmen igen och jag gör ett försök att vara med. Jag är hemma från jobbet så vi får väl se hur intressant den här dagen blir.

Kl. 06. Dagen börjar på bästa sätt med strömavbrott i hela centrala stan. Jag somnar om en stund.

Kl. 07. Tittar på senaste avsnittet av Last week tonight with John Oliver.

Kl. 08. Ska man på läkarbesök under dagen är det bra att duscha på morgonen.

Kl. 09. Dags att äta lite frukost.

Kl. 10. I badrummet igen men den här gången är det den fina kamellia japonica jag fått av arbetskamraterna som behöver blötas på.

Kl. 11. I lördags var jag i Stockholm med sagda arbetskamrater så Melodikrysset har fått vänta till idag.

Kl. 12. Då gick jag mest runt runt i lägenheten och var orolig inför läkarbesöket och väntade (återigen) på ett samtal som aldrig kom från rektorn.

Kl. 13. I väntrummet.

Kl. 14. På spårvagnen hem.

Kl. 15. Hemma och trött i huvudet men behöver äta något, det fick bli en gorbys i sängen.

Kl. 16. Drar igång Stolthet och fördom, som finns på C More.

Kl. 17. Då sov jag.

Kl. 18. Nej vet ni vad, det kommer inte hända så mycket mer här nu. Tankarna snurrar, jag är trött i huvudet så det får bli lite Bäst i test, jag lär väl somna igen. Andra som är med och fotar sin dag hittar du här.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin växt du fått!
Ser att du skrivit Sven Jerring i melodikrysset. Han var en dåtida sportjournalist som vid något tillfälle kommenterade en fotbollsmatch med japaner, japaner, överallt japaner. TROR att Sverige mötte dom någon gång på 30-40 taket.
Han hade också Farbror Svens brevlåda på torsdagar. När jag var 7 år och hade kikhosta en massa veckor, skrev vi till honom och jag fick en sång spelad. Minns inte vilken. Men ofta hade han barn med i programmet som fick sjunga, förutom att han läste breven.

Anni sa...

Vilken fin tulpanbukett!
Hoppas att läkarbesöket var tillfredsställande.

Marketta sa...

Vissa dagar blir det segt. Men det blir nog bättre nu när våren är på väg.

Anni sa...

Hoppas att du är igång igen idag. En Gorbys duger utmärkt som mat, så smidigt att ha i frysen!