fredag, mars 17, 2023

Fem en fredag 17 mars 2023

Välkommen till FredagsBloggen

Se där, det är fredag igen, min andra hemma. I eftermiddag ska jag och några kollegor till Stockholm och se Peter Pan går åt helvete och det ser vi sannerligen fram mot. Nästan så man vill fira, och som av en händelse är det firande som är dagens tema på ElisaMatildas Fem en fredag.

Vad hade du för orsak att fira senast?
Systerdotterns 18-årsdag som vi firade i förväg när hon och Den ömma modern var här förra veckan.

När klappade du senast händerna?
Det blev två gånger för några söndagar sedan, först när Poromaa och Halfvarsson överraskade i vm-femmilen och senare på kvällen när Suzan och jag var på Larm. Blint seende. Blinda ser! på Östgötateatern.

Vad för något fick senast tummen upp av dig?
En elev som gjorde en riktigt bra sak.

Firar du när tillfälle ges?
Ibland.

Vilken dag på året firar du mest?
De dagar jag får äta surströmming!

1 kommentar:

mossfolk sa...

Peter Pan går åt helvete skulle verkligen jag också vilja se. Den har ju fått superbra recensioner.
Hoppas att ni får en riktigt trevlig kväll!