söndag, mars 05, 2023

Ett foto i timmen söndag 5 mars 2023

Välkommen till FotoBloggen

Tänk att ostbågen har en egen dag och att det är just idag. Idag ska det även åkas vasalopp (inte av mig) och fotas ett foto i timmen (av bland andra mig).

Kl. 06. Man vaknar, går till badrummet, tittar sig i spegeln och inser att det verkar bli en sån hårdag idag.

KL. 07. Startar tv:n, den kommer stå på hela dagen för det är ju inte bara Vasaloppet som körs idag, det blir ju även femmil i VM och mixedstafetter i skidskyttarnas världscup.

Kl. 08. Disken har fördiskats, nu ska den diskas.

Kl. 09. Det är tur att diskvattnet var varmt, händerna ömmar tillräckligt som det är ändå. Nu blir det paus med lite taipei.

Kl. 10. Det är så oherrans soligt ute så nu åkte persiennerna ner. I Vasaloppet har herrarna drygt två mil kvar.

Kl. 11. Ute med lite sopor. Det här är något nytt som börjat senaste tiden. Folk öppnar luckorna till samtliga kärl.

Kl. 12. Skidskytte till vänster, femmil till höger.

Kl. 13. Det är spännande i femmilen, bara en mil kvar nu.

Kl. 14. Tack och lov hann jag se målgången i femmilen innan det var dags för fika med S innan vi ska på teater.

Kl. 15. Oj, ett jättepaket mitt i stan!

Kl. 16. Satt i teatersalongen och kunde inte fota.

Kl. 17. Föreställningen är slut, skådespelarna avtackade. Vi såg Larm. Blint seende. Blinda ser! av Elfriede Jelinek. Den var bra men stundvis märklig, om än inte lika märklig som Drottningens juvelsmycke.

Kl. 18. De här blommorna har stått i trapphuset runt en vecka nu. Undra om det var de som flyttade ut förra helgen som glömde eller inte fick plats med dem eller kan det vara de som flyttade in som inte fått ordning och kan placerar dem rätt i sin lägenhet som ställt dem där.

Sedan somnade tydligen jag och vaknade vid 04. Andra som fotade denna ostbågens dag hittar du här.

8 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag har varit i kyrkan på en fin gudstjänst med många besökare. Så mysigt att sitta och prata med gamla bekanta vid kyrkkaffet efteråt - även utan kaffe. Jag ska fika med gubben här hemma alldeles strax. Ingen promenad idag, det blåser för kallt.

mossfolk sa...

Att det är efit hade jag helt missat och nu känns det lite väl sent att börja.
Diskmaskin är, näst efter tvättmaskin, den största vardagslyx vi har. Under den där månaden i somras när vi stod utan kök saknade jag inte spisen nämnvärt. Diskmaskinen däremot..!

Så oerhört onödigt att gå och öppna alla luckor till sopkärlen. Har den som sysslar med sådant verkligen inget roligare (eller coolare) att göra?

Anonym sa...

Här har det varit skidor hela dagen, och därmed även ven stickning.
Nu är det dags att packa och laga lite mat.
// Marianne

Karoleen sa...

Vi hade det extremt aoligt och vårigt, trost blåst, i förmiddags men för någon timme sedan kom det in en snöstorm-ish. Helt galet. Men nu har det slutat snöa och jag hoppas att det bara slutar knasa sig 😉 Ha en fin dag!

Micke sa...

Femmilen orkade jag inte se. Tappat lite intresse av herrarna då bara är norrmän vinner.

Marketta sa...

Dom där ringarna du har, är det sådana där för reumatism? Min mamma hade ringar i som såg likadana ut, men hon köpte bara i plast.

Vonkis sa...

Bloggblad
Jag saknar kyrkkaffe vid kyrkobesök. Det är ett litet kyrkkaffe i ST Olai, där jag oftast går om jag kommer upp och iväg på söndagarna. Tyvärr är det bara något bord och ofta är det sällskap som sätter sig vid de borden så jag vågar inte tränga mig på.

mossfolk
Senaste tiden har jag också glömt några efit (när jag inte varit sängliggande då) men i söndags hade jag ställt larmet :-)

Hade det funnits plats i mitt kök hade jag köpt en bänkdiskmaskin för lähänge sedan.

Angående de öppna luckorna kan man verkligen fråga sig vad syftet är.

Marianne
Skidor på tv är bra grejer.

Karoleen
Vi fick också snö och blåst, lagom till att jag skulle promenera till teatern...

Micke
Attans, då missade du fina svenska resultat.

Femmilen orkade jag inte se. Tappat lite intresse av herrarna då bara är norrmän vinner.

Marketta
Det är S som har ringarna, de är för hennes överrörliga leder.

Anni sa...

Jo du, det var mycket skidåkning den dagen och sedan hade jag hockey också! Gissa om det var skönt att vara gräsänka och bara frossa i allt mys:-)

Konstig grej med soptunnelocken, vill man lufta bort odörer eller släppa in råttor? Eller bara tro att man är cool?

Snygg teatersalong!