lördag, april 08, 2023

Ett foto i timmen lördag 8 april

Välkommen till FotoBloggen

Glad påsk på er på denna Romernas internationella dag och Ett foto i timmen. Jag är i Ö-vik för att fira Den ömma modern som fyllde 70 i onsdags.

Kl. 06. Börjar dagen med den första medicinen, i vanlig ordning.

Kl. 07. Lyckades somna om men känner faktiskt för att ligga och dra mig en liiiten stund till.

Kl. 08. Har kommit upp och spanar ut lite genom köksfönstret. Det verkar ha blåst en del tidigare.

Kl. 09. Frukostdags, havregrynsgröt med clementin i bitar. Mums.

Kl. 10. Melodikrysset blir löst. I grupp.

Kl. 11. Krysset är löst, det är påsk. Då blir det lite påskfika.

Kl. 12. Jag har snubblat över den digitala rulltavlan på jobbet och knät tog lite stryk så det blir till att vila på en kudde.

Kl. 13. Vi skippar lammet till förmån för lite älgfilé. Den har snart tinat.

Kl. 14. Gudmodern har varit på besök, den ömma modern och jag följde med henne en bit på vägen när hon skulle hem. Uppe till vänster ser ni några av hoppbackarna.

Kl. 15. Älskar mammas påskpynt.

Kl. 16. Knät är tillbaka på kudden och jag tittar på klipp från MsMojo.

 Kl. 17. Ni  förstår inte hur mört och gott det här köttet är!

Kl. 18. Lyckan när jag kom på att det låg en oäten twix i väskan.

Kl. 19. Skriver en inköpslista till syrran inför morgondagen.

Kl. 20. Avslutar dagen med att se Kodjo få poäng i Let's  dance. I förgrunden sysns blommorna Den ömma moden fick av oss i onsdags. Här hittar du alla andra som är med och fotar sin dag.

7 kommentarer:

Micke sa...

Ang klockan 08. Det är massa blötsnö som haft sönder tallarna. Finns nästan ingen tall nånstans som inte fått grenarna sönderbrutna. Vissa tallar ser inte kloka ut med 3/4 trasiga grenar.

Vonkis sa...

Micke
Men så klart, hur kunde jag glömma den tunga snön!
betyder det här att jag bott för länge i den snöfattigare södern?

Karoleen sa...

Glad Påsk till dig! Hoppas du får en härlig dag med familjen!

Vonkis sa...

Karoleen
Tack det samma.

Anonym sa...

Dom där påskäggen var bland de första påskpyssel vi skaffade, så de bör vara 50 år nu.

Micke sa...

Inne och kikar vad ni rör er i för stadsdelar 😄 Hos mig är det massa mobiltjat denna EFIT-dag men ska sluta för idag nu 🤗 Typiskt obra det där med knät!

Anni sa...

Så där såg tallar och andra träd ut här före jul, när vi drabbades av snösmockan. Lite stormvindar klarar ju tallarna av!
Grattis i efterskott till din ömma moder, ser att det är som en rosa tråd i bilderna från hennes hem.