onsdag, april 19, 2023

Ett foto i timmen onsdag 19 april 2023

Välkommen till FotoBloggen

Tänka sig att skottkärran har en egen dag och det är just idag, samma dag då det som av en händelse är dags för april månads andra Ett foto i timmen.

Nu kör vi!

Kl. 05. Det är jobbus dagus och jag tar på mig stödus strumpus.

Kl. 06. Solen skiner nå infernaliskt på oss där vi står och väntar på bussen. 

Kl. 07. Datorn är startad, jobbdagen kan börja. 

Kl. 08. Vi har no och repeterar blommans delar. 

Kl. 09. Jag spelar giriga giraffen med två elever på matten. 

Kl. 10. Tinar upp brödet till förmiddsgsrasten. 

Kl. 11. Matte i nästa klass. Eleverna ska jobba med bråk. 

Kl. 12. Idag blev det kallskuret til lunch. Enkelt och gott. 

Kl. 13. Sva-läraren är på kurs så jag hoppar in och tar en av grupperna. Och vet ni, jag fick tillfälle att presentera Aretha Franklin för gruppen och spela några av hennes låtar. Det blev en riktig hit. 

Kl. 14. Då är det dags för läxhjälp med lite extra fokus på diagram. 

Kl. 15. Sitter med trötta kollegor och går igenom vad som händer de kommande veckorna. 

Kl. 16. Snart får jag gå hem men jag hinner faktiskt med dagens första toabesök innan. 

Fler bilder kommer senare idag, andra som fotar sin dag hittar du här.

4 kommentarer:

Karoleen sa...

Skottkärrans dag, jo jag tackar jag ;-)

Infernalisk sol är ju något jag känner är bara positivt just nu, det blir ju inte riktigt så varmt bara härligt!

Micke sa...

Inne och kikar lite, men är så tokigt trött ikväll. Återkommer i morgon och ser om det hänt nått mer.

Eva sa...

Jahupp tom skottkärran har en egen dag :) man lär sig något nytt varje dag.

Anni sa...

Kallskuret och potatissallad - det är rena sommarmaten! Mums!