lördag, april 29, 2023

Det blommar så smått

Välkommen till BlomBloggen

Det må vara kylslaget ute och blommorna jag köpte till balkongen förra helgen har fått hålla sig inne men de ordinarie inneblommerna har tack och lov börjat vakna till liv. Min äldsta clivia (mönjelilja) har två fullt utslagna klockor och fler är på väg.

I samma fönster står en gul orkidé. Jag brukar inte lyckas så bra med orkidéer så det är roligt när sånt här händer.

Bladen på påskkaktusen må vara ledsna och den har bara två blomknoppar men den ena håller så sakteliga på att slå ut.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det märks att våren är på G.
Äntligen vaknar växterna och blommorna till liv.
Ska bli kul att se vårens framfart på Lotten.
//MariNne

mossfolk sa...

Jag trodde att det skulle komma bilder från lotten när jag såg rubriken ;)
Här har orkidéer och novemberkaktusar fått flytta längre i rummet för att ge plats åt vårsådder på fönsterbrädorna. Ett växthus vore inte fel (fast när jag såg hur grannen slet med att putsa sitt kändes det ändå rätt okej att vara utan).

Anni sa...

WOW - vilken orkidé!!!