söndag, mars 12, 2006

Melodifestivalen delfinal 4, Göteborg

Det blev ju en liten skräll igår.

Jag måste erkänna att jag var lite nervös att Carola inte skulle gå vidare, det fanns ju en risk att folk skulle ha tänkt att så många ändå skulle rösta på henne att de inte behövde göra det.

Fortfarande är dock min favorit till segern BWO.

Carolas låt är absolut bra men scenschowen var rätt så frånvarande första halvan av låten. BWO kör med show hela tiden. Sedan är det, inte att förglömma, stora i öst, vilket är rätt så viktigt om det det ska gå bra i ESC.

Men, åter till gårdagens tävling.

Jag hade gärna sett att Sandra hade kommit till Andra chansen i alla fall. Både Björn Källman och Rednex var rätt så dålig.

Källmans sång var tråkig och han sjöng falskt.

Rednex låt hände det inte så mycket med, förutom att den på något sätt tvärdog flera gånger.

Sandras bidrag var kanse för "lik" eller i alla fall i samma genre som Carolas för att få tillräckligt med röster.

Pontares bidrag var så där pampigt som hans bidrag brukar vara, men hans röst är så fantastisk och hans närvaro så total att han förtjänar en finalplats.

Lailas låt tyckte jag om och hon var så glad och härlig på scenen, Evans låt var väl bra men inte så mycket mer. Rednex, uruselt, Källman, dåligt men kanske lite sött i all sin dålighet, Günther, varken bra eller dåligt, sett inom sin genre...

Så här hade det gått om jag hade fått som jag ville.

1Carola
2 Pontare
3Sandra
4Laila
5Evan
6Källman
7Günther
8Rednex

Inga kommentarer: