onsdag, december 13, 2006

Inget Luciafirande i år heller

Välkommen till gnällbloggen

I fjol vid denhär tiden satt jag och skrev på min d-uppsats. Jag slet som ett djur och såg inte ens något luciafirande på TV. Allt för att bli klar med uppsatsen i tid för att hinna gå upp med uppsatsen innan jul.

Men det gick ju inget vidare.

För samma dag som uppsatsen skulle skickas in fick jag vet av min "underbara" handledare att ag inte fick gå upp.

Hur ser då mitt luciafirande ut i år?

Jo, just nu sitter jag på jobbet och skriver på en utredning. Jag måste ju vara klar med alla utredningar innan jag slutar nästa fredag. För som chefen sa: "Det du inte hinner skriva det får M skriva klart". Hur lätt tror ni att det är att skriva någon annas utredning? Dessutom har ju M rätt mycket att göra hon med. Så det är bara att skriva på.

Efter lunch ska jag på möten så det är bara fyra timmar jag har på mig att skriva idag. Inget luciafirande alltså.

Eller, jag får ju höra en rätt dålig kör på sr Västernorrland. Jag får väl räkna det som årets luciafirande...

*mutter*

9 kommentarer:

Bambi sa...

Du får ha lite lucia i kväll istället! En liten lussebulle glider alltid ner...

Anonym sa...

Men... hur gick det sedan med avhandlingen? Vad skrev du om? Hoppas du fått möjlighet att se någon repris av luciatåget på TV från i morse, i alla fall...

Anonym sa...

Jag missade helt Lucia i år, för första gången i mitt långa liv. Satt och hängde över etiska dilemman och dessa tog min tid i anspråk. På kvällen när jag såg adventskalendern ( jag följer den varje dag!!) såg jag ett luciatåg och då...insåg jag vilken dag det var. Så kan det gå. Vilken intressant blogg du har!

Vonkis sa...

Bambi
Jag somnade i soffan och vaknade till reprisen av SVTs luciafirande.

g
Jag gjorde en jämförande litteraturanalys av de stora svenska häxprocesserna. Rätt intressant men eftersom det drog ut så urbota mycket på tiden tröttnade jag rätt ordentligt på den där uppsatsen. Jag har blivit godkänd på uppsatsen och jag har köpt ett extra exemplar av den (en får man alltid gratis). Det extra exemplaret ska jag passande nog bränna på bål...

Eva
Välkommen hit och tack för din kommentar.

Vad typiskt att glömma lucia. Hoppas att dina etiska dilemman löste sig.

Anonym sa...

Haha! Kul att du nämner bokbränningen!!! Det är PRECIS det jag sitter och planerar att göra med en kursbok om jag nu klarat tentan! Borde väl egentligen sälja boken, men det känns som att jag rent själsligt behöver göra något demonstrativt för att markera att "det är över nu!"

Men du, vilket spännande ämne annars! Skönt att du gjorde klart uppsatsen, så du kan (?) släppa den nu.

Vonkis sa...

g
Vi skulle kanske ha ett gemensamt bokbål?

Anonym sa...

Helt klart!!!! Mycket bra idé!!! Skulle vara roligt att träffa dig. Vi skulle kunna sitta framför brasan, kanske dricka lite glögg och prata...om våra brända böcker...kanske...eller så kanske vi vill glämma böckerna och bara prata om andra saker...eller bara njuta av ljudet från den sprakande brasan... ;-) Jag hoppas på att få reda på resultatet på tenten innan jul så jag kan passa på och ta med boken upp till julfirarstället i Norr och elda upp eländet i braskaminen. Så... Välkommen, om du känner för det och har vägarna förbi! ;-) Jag håller glöggen varm!

Anonym sa...

Japp!!! Nu är det klart! Nu kan jag med säkerhet bjuda in till bokeldningsevent!!!! Och det känns SJUKT BRA!!!!! Helt UNDERBART!!!! Så välkommen till vår braskamin där jag förberett med glögg, pepparkakor och klementiner...

Vonkis sa...

G
Härligt.
Vad är det du har läst och vart finns er braskammin?