lördag, december 09, 2006

Nyttigt blev det

Välkommen till bakbloggen

Jag gjorde ju saffransbiscotti här om dagen.

Jag stod och funderade på om jag skulle göra enkel- eller dubbelsats. Jag mätte u pp att jag hade mjöl nog och så bestämde jag mig för att göra en dubbelsats.

Sagt och gjort.

Jag satte igång med bakande och hällde i allt mitt mjöl.

Döm av min förvåning då degen var väldigt väldigt kletig även fast jag hade kollat innan att mjölet skulle räcka!

Så vad göra?

Jag kunde inte springa till affären för att köpa mer mjöl så det var till att genomsöka skafferiet efter mer mjöl.

Jag hittade mer mjöl. Tyvärr var det av sorten "fyra sädeslag". Men det var bara att hoppas på det bästa. Och det gick faktiskt bra.

Och som de sa på jobbet när jag berättade om missödet (efter att de hade ätit och sagt att det var gott). Ja men då är de ju nyttiga också!

Inga kommentarer: