lördag, december 16, 2006

Konstigt inbrott

Välkommen till kriminalbloggen

Igår skulle jag bära ner några tomma kartonger till mitt källarförråd. Jag skulle även hämta upp kartongen med julsaker. Då märkte jag att någon har klippt upp själva bygeln som hänglåset hänger i. Jag blev kall inombords och såg framför mig hur hela förrådet var länsat (våra källarförråd har trädörrar så man ser inte in i dem när de är stängda).

Nu vet inte jag hur inbrottstjuvar fungerar men varför klippa upp lås och sedan lämna allt orört? Det var inte bara mitt lås de hade varit på, två till hade fått sina lås uppklippta och inte heller där verkar något ha blivit stulet.

Missförstå mig inte. Jag är väldigt lättad och glad att mina saker var kvar, tycker bara att det är aningens konstigt.

Sedan uppstod nästa grej.

Att få tag i någon som kunde hjälpa mig, jag ville ju inte lämna förrådet olåst hela helgen. Efter en himla massa ringande dök det i alla fal lupp en man som ordnade låset till mig och de andra två.

Så.

Allt gott till slut... (förutom då den här jämarns förkylningen som jag naturligtvis måste nämna, synd om mig som det är...)

Inga kommentarer: