fredag, juli 13, 2007

Så är de här

Välkommen till Besöksbloggen

Så är de äntligen här då päronen. Det är verkligen skönt att få träffa dem, har ju inte sett dem sedan februari!

Dagen har till största delen tillbringats på IKEA. Det var tre saker jag behövde och två av dem fanns där. Plus lite andra saker också som på något outgrundligt sätt hitta ner i mina kassar. Det är så konstigt hur det blir när jag är på IKEA, funderar påom det sspökar där. Små shopingspöken som lägger ner saker i kundernas påsar...

Imorgon ska vi åka på kanalen, det blir Söderköping-Stegeborg-Söderköping. Vi funderar på om vi ska ta lite glass när vi kommer tillbaka till Söderköping, vad säger du om det Bloggblad? Om du är sugen på en glass imorgon vid 15-tiden så är det bara att komma ner till hamnen. Fast det är inte säkert att det blir Smultronstället, vi funderar på att testa glassen på torget.

Nu ska jag dammtorka i vardagsrummet och mamma har bestämt att hon ska tvätta fönstren, hon har till och med införskaffat en fönsterskrapa, bara en sån sak...

Pappa då? Han ska se U-571 det gamla skrället.

7 kommentarer:

Bloggblad sa...

Du, jag får nog vinka från Stegeborg i stället. Håller just nu på att förbereda medhavd matsäck. Glassen på torget är supergod och hemmagjord! Sm-stället är dyrt och har vanligt GB.

mossfolk sa...

Ikea är livsfarligt! Tror starkt på din teori om shoppingspöken :)

Vonkis sa...

Bloggblad
Sm-stället, ha ha ha.
Det blev torget och glassen var verkligen god och guiden på Stegeborg var undrehållande.

Mossfolk
Välkommen hit!
Ja, vad skulle det vara om inte shopingspöken som gör att jag får med mig så mycket saker hem...

Anonym sa...

Vad tyckte de, Päronen? Om din nya image? Höll de med majoriteten - att du är en smalare variant av den vackra quinna de redan känner?

Hoppas glassen var god - körde du light-versionen nu när du verkar vara intreserad av att hålla midjemåttet?

I vilket fall som helst - hoppas ni har/har haft det trevligt tillsammans i helgen!

Behåll de scheissesnygga - de passar dig förträffligt - men ett nytt par brillor är ju inte heller fel.

Ser att du har sjösjukebokstäverna - men jag försöker i a f - får jag en medalj för det? :o))

Vonkis sa...

Kulsprutan
Glass ska vara glass, det är dagsintaget jag håller koll på, ju mer glass desto mer frukt och, grönsaker och vatten.

Glasögonen måste bytas. De har fel styrka, är skeva och repiga och sadellösa.

Jag är verkligen inpregnated över att du kommenterat trots bokstäverna. Funderar på att testa utan dem igen men kommer spamen tillbaka gör även bokstäverna det.

Anonym sa...

Bra initiativ av moderskapet!

Vonkis sa...

Blyger
Sanneligen sanneligen. Det säger jag eder. Fina blev fönstren.