tisdag, januari 01, 2008

GOTT NYTT ÅR!

Välkommen till Resebloggen

Japp, så var det ett nytt år igen då.

Jag firade in det nya året med Isa, hennes familj och vänner till familjen. Vi är i Kimpfjäll och jag kan verkligenförstå att Isa md familj åker hit så ofta de bara kan. Det är verkligen otroligt vackert här. Bilder är tagna så de kommer så fort de har kommit i min ägo.

Resan hit upp tog sin lilla tid men det gör inget när man har två underhållande pojkar på 7 resp. 3 år. Vi hade nog bara åkt 5 km av 34 mil då minstingen frågade "Är vi framme snart?" Några timmar senare undade samme gosse om hans pappa fanns (pappan körde bilen...)

I lördags åkte vi skoter upp till Lillfjället för att grilla och åka bob. Snacka om kul att åka bob på fjället. Det gick tokfort och man kom väldigt långt. Som tur var blev vi hämtade med skoter efter varje åk och jag måste erkänna att den biten egentligen var det roligaste. Då band vi nämligen fast bobbarna bakom skotern och åkte upp igen. Aproligt!!!

Självanyåret var som nyår brukar vara, en massa mat och snacks och på tok för sent blir det. Men det var kul att titta på fyrvererier i fjällen.

Nu ska vi strax ut igen. Det är dags att åka pulka igen.

Åter igen

Gott nytt år!

1 kommentar:

Humlan sa...

Gott Nytt År!
Det låter verkligen som en rolig, härlig och skön helg!
Själv kurerar jag mig från halsinfektion, men det blev lite god mat och ett glas vin. Tittade på fyrverkerier från fönstret (så molnigt att många försvann in i dimman..) och hade det väldigt skönt inne i värmen.