söndag, januari 20, 2008

Lycka till!

Välkommen till kulturBloggen

Det är inte det lättaste att tänka nytt i Ö-vik. Bläddrade runt på allenahda.se, Ö-viks ökända lokalblaska och kom fram till en artikel om en stor Star Wars utställning som ska gå av stapeln, längst ner i artilkeln klickade jag på en länk till tidningens webbTV som gjort ett inslag om utställningen. Döm av min förvåning då det är en tidigare klasskamrat från högstadiet som är Museechef och, som det verkar, personen som ligger bakom utställningen.

Det hade jag väl aldrig trott!

Det var även kul att höra planerna på kommande utställningar som ska komma till llilla Ö-vik. Det låter verkligen kul, nu har jag ju en anledning att gå på museet när jag är hemma. Har varit aningens trött på den eviga stenåldersutställningen...

Till Daniel vill jag bara säga: Lycka till, jag tror att du är inne på helt rätt spår!

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag tänker alltid att jag ska gå på museum... men det finns inte mycket annat som gör mig lika sömnig. Möjligen att lyssna på talbok...
Jag blir så glad över att du gillade sången. Jag har skrivit och tackat, tyckte att sångerska var suverän som tittade i kameran, det gjorde mycket för närvaron.

Evas blogg sa...

Museum kan vara hur intressanta som helst om det är utställningar som ligger i tiden.