lördag, augusti 14, 2010

Melodikrysset vecka 32 2010

Välkommen till KryssBloggen

Jag är en dålig kryssbloggare idag igen. Befinner mig på landet och kommer hem imorgon söndag, laddar batterierna lite extra inför jobbstarten på måndag.

Men jag håller tummarna för att vi har några vinnare med oss idag, för nog borde någon eller några av oss vinna en klocka eller ett badlakan snart.

Har i alla fall tittat på dagens kryssplan och tror nog att vågrätt ett skulle kunna vara Lill-eBabs.

Ha det bäst, och nästa lördag, då är jag här igen. Lovar.

--------
Måndag och nu ska jag ta och ge mig på det däringa Melodikrysset!

Alla rätt men ingen vinst, så ovanligt. Jag vill ju har en fanfar och ett badlakan...

Han börjar tufft Eldemannen, vilken filmskapare kan vi förknippa med Sällskapsresan *tänk tänk tänk* Jag gissar på Lasse Åberg.

Till lodrätt 12 spelade Eldemannen En gång ska vi åter mötas. Spotify är bra att ha, det räcker att kunna några ord i en titel och vips, så har man låten.

Nej men, hörde jag rätt? Spelades det nyss en låt med Pete Lundbladr och det var inte Ta mig till havet? Den fria vilja, inte så illa.

Lilla vackra Anna, om du vill
hörer mig med själ och hjärta till
jag är öm och trogen
och till kärlek mogen
tycker om att vara jäv och gill


När nu Eldemannen spelar Elvis kunde han väl ha spelat Are You Lonesome Tonight med Eilert Pilarm? Man hör ju inte texten så bra så det är ju ingen hjälp på det viset. mer Eilert åt folket!

Min förhandsgissning till vågrätt ett (Lill-eBabs)var inte rätt, men inte helt fel heller, det skulle ju stå Lili och Susie istället. Eller Lilli and the Sus som Petra Mede sa. Att Show me Heaven kunde vinna över BWO's vackra You're not alone i andra chansen 2009 övergår mitt förstånd.

Där björkarna susa sin milda sommarsång
och ängen av rosor blommar
skall vår strålande brudefölje en gång
draga fram i den ljuvliga sommar


Då blir det susade på lodrätt tre.

Men gudars, Kurt Olsson och Damorkestern! Eller, jag Lasse Brandeby som sjunger Itsy Bitsy Teenie Weenie Yellow Polka Dot Bikini. Det var tider det, innan let's dansande.

Geografiska platser brukar inte vara min starka sida men när man har att platsen ska börja på S och sluta med berg, då kan det liksom bara vara Sundbyberg som ska in på lodrätt fyra. Och så har jag för mig att det finns en låt som heter Se Sundbyberg och sedan dö, även om han dansken sjöng om Silkeborg.

Undra sa flundran om det finns många krysslösare som inte känner igen Mick Jaggers röst. Titta på videon till The rain fall down, påminner inte han vid telefonen om Andreas Johnson?

kan det bli för mycket av Nils Dackes partyorgel? Eventuellt. Men Aj aj aj, det bultar och det bankar fungerade rätt bra på den där partyorgeln.

Tommy Nilsson vill att Amelia ska komma, är det Adamo han ropar efter?

Min älskling du är som en ros
lika taggig och djävlig.

Det var allt för den här veckan det, nästa lördag ska jag hålla mig hemma igen.

FRA:are – download torrent Piracy HA
Modo vårt Hjärtelag
Vi som vill ha Hanna Hedlund som nästa Allsångsledare på Skansen
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

107 kommentarer:

Lotta sa...

Godmorgon från ett regnigt Malmö:( Nu börjar ångesten för på måndag börjar man JOBBA IGEN ska bli kul att träffa alla barn men hade inte sagt nej till att vara hemma någon vecka till!

Brith sa...

God Morgon alla kryssare
Sitter också i Malmö och njuter av regnet för det behövs .
Lycka till idag

Helena sa...

Godmorgon i Sollefteå skiner solen...

Y sa...

Solen skiner i Stockholm. Har suttit ute och frukost, ibland är livet gott!

BloggBoden sa...

God morgon. Här i Stockholm ser vädret bra ut, men det skulle bli regn så ingen golftid bokad idag dessvärre. Får hoppas på morgondagen. Först nu ett Kryss tillsammans med er.

Bettan sa...

Godmorgon från ett soligt Stockholm...

Gutten sa...

Hej från ett varmt Hälsingland

Lotta sa...

Lasse Åberg

Anonym sa...

Hej från ett regnit Frillestad

Lasse Åberg?
/Anders

Göran sa...

Good moooorning!
Tillbaka efter utflykt till Lofoten.:)

Lotta sa...

Lod 12 ?????

Lotta sa...

ÅTER????

Brith sa...

L 12 skall noga vara åter
En gång skall vi åter mötas??

Bettan sa...

Peter Lundblad

Gutten sa...

Peter Lundblad

Göran sa...

Är det peter Lundblad så är det "åter" på L12

Janne sa...

Nästa lördag går jag till pakeringen vid Liseberg eftersom jag bor nära och förhoppningsvis träffar någon av er.

Lotta sa...

Tack alla:)

Brith sa...

Lilla vacka Anna

Göran sa...

LILLA vackra ANNA

Anonym sa...

Lilla Vackra Anna

Anonym sa...

Lilla vakra anna

Lotta sa...

LILLA vackra ANNA

Lotta sa...

LILLA vackra ANNA

Göran sa...

Lotta nu stamamr du lite.:)

Göran sa...

Stammar skulle de ju va juh.:)

Göran sa...

Are du ensammen inatt.:)

Brith sa...

ARE you lonsome........

Lotta sa...

ARE you lonsome tonight

Anonym sa...

ARE you lonesome tonight

Janne sa...

Lille vackre Anna på Norsk

Anonym sa...

Are you lonsame tonight?

Vår ena skata gick åt i natt, tyvärr

Lotta sa...

Haha jag vet...:-)

Anonym sa...

lili + susie

på V1??

Lotta sa...

LILY & SUSSI

Bettan sa...

Lili och sussie

Göran sa...

Lilli o Sussi

Anonym sa...

Lill och sussie

Våra skator heter/hette Tjatte och fnatte

Anonym sa...

LILI + SUSIE

Anonym sa...

många bud på stavningen

Brith sa...

Tack för kunnighet

Göran sa...

susie stavar hon visst

Anonym sa...

Lili & Susie!

Anonym sa...

Lilli & Sussi - Show me heaven

Anonym sa...

lili o susie enligt google o deras hemsida... ;)

Göran sa...

Alltid tråkigt när ens djur går bort..

Missade va senaste frågan va

Lotta sa...

Någon som vet LOD 3

Janne sa...

Jag tror susade

Anonym sa...

L3 "vad gjorde det i visan?"

Anonym sa...

susade

Anonym sa...

susade

Göran sa...

Nilsson kan de ju va på v6

Göran sa...

Brandeby

Janne sa...

Brandeby

Anonym sa...

Stämmer När Björkarna susade
På kurs med Kurt Brandeby

Lotta sa...

SUSADE i säven?????????

Anonym sa...

Brandeby

Anonym sa...

L4 blir väl Sundbyberg

Gissar på den gamla Ulf Peter Olrogs melodi.

Göran sa...

Nu ska du inte va fräck Lotta.:)
Men susade verkar va ordet

Anonym sa...

L4 Sundbyberg?

Anonym sa...

sundbyberg

Anonym sa...

sundbyberg

Lotta sa...

OKEJ:)

Anonym sa...

L4 - Sundbyberg

Göran sa...

Sundbyberg verkar också stämma.:)

Anonym sa...

Då får man väl 5 poäng eller?

Anonym sa...

Se sundbyberg och sedan dö

Anonym sa...

vilken nilsson tror ni på v6?

Lotta sa...

V6 blir NILSSON

Brith sa...

Oj vad NI är snabba tack för all hjälp

Anonym sa...

Sten
Tommy
Lisa

Göran sa...

Piraten, inger, Eller någon gammal sjungerska som heter Nilsson kan hända

Lotta sa...

Lisa Nilsson

Bettan sa...

Håller med Göran..kan inte bli något annat än nilsson

Anonym sa...

Jagger

Lotta sa...

Mick Jagger

Anonym sa...

Låter som gamle Mick

Göran sa...

Gamle Jagger på 8an iallafall

Lotta sa...

Hahaha "sjungerska" du e rolig du Göran

Janne sa...

Rättelse Lasse Brandeby som Kurt Olsson

Göran sa...

mmm lite småtokig e jag allt.:)

Gissar på Aj på 7an också då.

ajaj de bultar å de bankar kan hända.:)

Lotta sa...

aj aj aj

Brith sa...

Aj aj aj

Bettan sa...

AJ

Brith sa...

Göran du är verkligen snabb i tanken

Lotta sa...

TOMMY

Brith sa...

Blev det Tommy Nilsson?

Göran sa...

De va ju ingen sjungerska utan en sjungare.:)

ÖppnadindörrTommy

Lotta sa...

Amelia Heter låten

Göran sa...

När de gäller tokerier e jag snabb, annars lite trög.:)

Anne-Lie sa...

Hej på er! Kikar in och ser hur det går för er - och som vanligt snurrar det ju på bra här! Själv har ag inte riktigt koll på 12 lodrätt men det får bli en chansning, inte så svår för det fattas bara en bokstav nu;-))
Må gott!

Lotta sa...

haha jag det e väl detsamma här:-)

Göran sa...

Bara en o är som fattas nudå

Lotta sa...

V12 ÅBERG som i Lasse

Lotta sa...

MIN ÄLSKLIN DU ÄR SOM EN ROS

Göran sa...

Min älskling du ÄR som EN ros

Janne sa...

Min älskling du är som en ros

Brith sa...

Min älskling du ÄR som EN ROS

Anonym sa...

Göran är snabb som en vessla...

Bettan sa...

Tack för idag alla!! Ses nästa vecka!!

Lotta sa...

tACK ALLA det va kul att prata med dig GÖRAN:)

Göran sa...

Tack Lotta, gillar dig med.:)

Janne sa...

Tack för idag hoppas jag träffar någon nästa vecka på pakeringen Liseberg

Brith sa...

Annelie:
L 12 skall vara åter
En gång skall vi åter mötas

Brith sa...

Tack för idaf önskar Er alla EN TREVLIG HELG

Göran sa...

Ha nu en trevlig helg allihopa!
Och tack för hjälpen
Lotta ta de lungt i säven.:)

Å Vonkis änjoj dä vikänd

BloggBoden sa...

Har varit slö idag och inte kommenterat men det verkade inte vara så svårt. Skulle dock vilja veta vilken melodi det var på L12. Även om det bara kan bli åter... är det någon som kan texten? Aggie where are you? L3 blev ju susade och jag tror det var Hootenannys gamla hit Där Björkarna Susa sin milda sommarsång... Måste också bara tillägga att jag tycker Tommy Nilsson är en av våra bästa sångare, tillsammans med divan Körberg och Magnus Backlund. Nu ska vi lata oss ordentligt och surfa och blogga lite... Ha det gott där ute.