måndag, april 23, 2012

Inför Eurovision i Azerba, Azer... Baku 2

Välkommen till InförBloggen

Ikväll är det dags att presentera låtarna i den första semifinalen.

Israel, Izabo – Time
San Marino, Valentina Monetta - The Social Network Song
Danmark, Soluna Samay – Should've Known Better
Ryssland, Buranovskiye Babushki – Party for Everybody
Ungern, Compact Disco – Sound Of Our Hearts
Österrike, Trackshittaz – Woki Mit Deim Popo
Moldavien, Pasha Parfeny – Lăutar
Irland, Jedward – Waterline

En sak som kan vara värt att notera. Enligt EBUs regelverk är det inte ok att nämna varumärken i låttexten. I år bytte San Marino namn på sitt bidrag från Facebook, Uh, Oh, Oh, till The social network son, annars hade de diskats.

Men det här är alltså ok.

Här kan du läsa vad jag tycker om bidragen.

Läs mer
Aftonbladet Aftonbladet

FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Cyberforce Anonymous Mediafire
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

3 kommentarer:

Garntrollet sa...

Jag skulle ju lämna en kommentar på EFIT-dagen men jag har sökt efter mina uppgifter till Googleinloggningen! Idag hittade jag dem! :-)

Hörde att yngsta! tanten i det ryska bidraget skulle vara 43 år... jag tyckte att de såg supergamla ut alla!

Ha en trevlig helg!

Cecilia N sa...

Israels refräng hörde jag redan på 70-talet.

Fast skylten håller upp på slutet associerar väl mer till myspace? (San Marino-sångerskan alltså.)

Danskan påminner ju om det där numret vi skickade för några år sen: tjejen med stor gitarr som trollades bort, gymnastikskor och finklänning.

Ryska tanterna är rätt fräna.

Österrikarna gör det ju inte lättare för poldansarna att tvätta bort stämpeln som porrig sysselsättning.

Moldavien är ju som Andra generationen, helt klart godkända alltså. Men även Rybak-känsla. Inte sämre med det.

Irlands svar på Herreys? Glad och skoj.

Men Rumänien?

Vonkis sa...

Garntrollet
Som man säger, bättre sent än senare :-)

Visst låter det lite smått otroligt att hon är så ung.

Cecilia N
San Marino, det är överhuvudtaget inte många rätt i det bidraget. Inte i Österrikes heller för den delen.

I Irlands bidrag stör jag mig mest på att det är så väldigt likt When you're looking like that med Westlife.