fredag, april 14, 2017

Julen varar än till påska

Välkommen till PåskBloggen

Det heter ju i sången att julen varar än till påska. Det har det gjort hos mig i år (igen). Men nu när päronen har kommit har julgardinerna i vardagsrummet plockats ner och blivit utbytt mot de fina Den ömma modern sydde förra året. Har köpt lite tulpaner också men tyvärr verkar det som att bananflugorna som slagit läger här i lägenheten gillar tulpanerna lite väl mycket.

Dessutom har jag fått fram lite påskris, lagom till långfredagen. Ja. Det är riktiga fjädrar både i knippena och i äggen och även om jag verkligen inte vill stödja djurplågeri kändes det heller inte bra att kasta fjädrarna när det inte var något fel på dem.

Kuddarna i soffan har mamma sytt till mig. Fick dem i present när de kom ner igår och blev riktigt överraskad. De är så fina. Själv kan jag knappt sy raksöm på gardiner men Den ömma modern hon kan sy allt möjligt hon.


#Blogg100
45/100
Antal giraffkalvar födda - 0

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

2 kommentarer:

Versch sa...

Så fint du har det.

Vonkis sa...

Vesrsch
Tack så mycket.