måndag, april 17, 2017

Också en sorts mindfulness

Välkommen till AvkopplingsBloggen

Det är något väldigt tillfredsställande med att dra metallfolien av gamla tablettkartor. Kan sitta nästan hur länge som helst med en pincett och liksom skala folien av plasten. Tror det är både själva pillrandet i sig jag gillar men även det faktum att jag faktiskt gör en insats för miljön. Metall för sig, plast för sig.

Av någon anledning vrider bilden på sig i blogger, får den inte att ligga åt rätt håll.


#Blogg100
48/100
Antal giraffkalvar födda - 1

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

7 kommentarer:

Unknown sa...

Sjuk eller ?

Vonkis sa...

Ulf Hedquist
Inte mer än vanligt :-)

Anonym sa...

Allt som gör att man kopplar av, är av godo, tycker jag :-)
Är det dessutom bonus för miljön, så är ju vinsten dubbel!

/Marianne

Versch sa...

Alla roas vi av olika, men det här var nytt för mig. ;)

Bloggblad sa...

Jag gapar stort! Bra jobbat. Jag är rätt noga, men så långt i min omvärldsiver har jag inte gått. Än.
Jag blir väldigt störd av blandgrejer. Hittade en läppglans som passerat sin fräschhet för lönge sen. Plast+kemiskt klet+lampa ... måste ju sitta både en minilampa och ett batteri i korken. Var slänger jag det utan att bända sönder och plocka ner i minsta beståndsdelar?

Anni sa...

Alltså. Jag kunde inte låta bli att skratta. Det låter lite som att gilla att smälla bubbelplast.

Vonkis sa...

Mariannd
Japp, vinsten blir dubbel, för mig i alla fall :-)

Versch
Kul att kunna vidga vyerna :-D

Bloggblad
Visst är det irriterande när material blandas utan att det går att dela upp. Det där med lampa i läppglanset lät ju, spännande. Lite som när ett maskaramärke hade som grej att deras borste vibrerade...

Anni
Ett skratt bjuder jag mer än gärna på :-)