torsdag, april 20, 2017

Tafikomläggning

Välkommen till TrafikBloggen

Spårvagnen går inte förbi där jag bor längre. Med start den här veckan och fram till juni går den en annan väg, på grund av vägarbete. Inte blir det någon ersättningsbuss heller.

Tyvärr betyder det att jag måste promenera minst 10 minuter varje morgon till spårvagnen. En bra dag går det bra, men har jag en dålig dag kan promenaden ta närmare 20 minuter, om jag ens fixar att gå så långt. Ska jag då behöva ta en sjukdag för att spårvagnen inte går som den ska?

Och så tänker jag på de som är ännu mer beroende av att kollektivtrafiken fungerar som den ska, som kan bli fast i sina hem möjlighet att komma iväg någonstans i nästan två månader.

Inte ok.


#Blogg100
51/100
Antal giraffkalvar födda - 1

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

2 kommentarer:

Anonym sa...

Rent vansinnigt att man inte kompletterar upp.
//Mariann

Vonkis sa...

Marianne
Det är det sannerligen.