lördag, juni 17, 2017

Melodikrysset vecka 24 2017

Välkommen till KryssBloggen

God morgon löjlisar och olöjlisar! I torsdags hade vi skolavslutning så nu är det bara några arbetsdagar kvar på det här läsåret. Fort går det.

Och ikväll blir det konsert med Celine Dion!!! Men först ska vi ju lösa melodikrysset tillsammans. Kanske fulländas dagen med Py i krysset idag.

2002 tävlade Östen med resten i Melodifestivalen för första gången med Hon kommer med solsken. De gick direkt till final där de slutade på tionde och sista plats.

Är det så här när man är kär när man är liten
Hur är det då när man är kär när man är stor?

Fast jag förknippar låten med Bert jag.

Walking my baby back home som blev Sakta vi går genom stan på svenska. Den var med i avsnittet av Snedtänkt med Kalle Lind som handlade om svenska låttolkningar.

Det där var väl temat från filmerna om Jönssonligan?

Niklas Strömstedt sjöng Oslagbara.

Carly Simon sjöng Nobody does it better från Bondfilmen The spy who loved me (Älskade spion).

Taubes Nudistpolka och då brukar en vara naken.

Jan Malmsjö sjöng Willkommen, bienvenue, welcome från musikalen Cabaret. Den kvinnliga huvudrollen heter Sally Bowles.

Moa Lignell med Where i sand. Det är några år sedan hon var med i Idol nu.

Viva Las Vegas som Elvis sjöng. Och Las Vegas brukar kallas för Sin Ciy.

Jag och många med mig förknippar Ronan Keatings When you say nothing at all med filmen Notting Hill.

Jill Johnson, en av många svenska artister som tolkat Ted Gärdestads Vilken härlig dag. Den här gjorde hon dock långt innan Så mycket bättre...

Ja, då var dagens kryss löst och inklickat. Tack alla som var med idag trots sommarens ankomst. Ta hand om er så sörs vi igen nästa lördag!

Snabbgenomgången
L 5 Östen
V14 Är
V 8 Liten
l13 Går
L10 stan
L 1 Jönssonligan
V 6 Niklas
L 7 Spion
L 2 Naken
V 1 Jan Malmsjö
L 4 Sally
L 3 Moa
V 9 Sin City
V12 Notting Hill
L11 Jill



Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

123 kommentarer:

Olle B sa...

God morgon Vonkis och alla kryssarvänner.
Är du med Vonkis eller är du på resande fot?

Vonkis sa...

Olle B
Jag är med, vi åker senare idag.

lasse sa...

Hej !
Så var det lördag igen, solen lyser med sin frånvaro. Det är visserligen varmt ute men mulet. Blev väckt imorse, som vanligt nuförtiden, av lite pussar och nafs.

Vonkis sa...

lasse
Hundägarmorgon :-)
Här skiner solen genom molnen.

Christer sa...

God förmiddag Vonkis och övriga kryssarvänner! Här po/i Limhamn är himlen täckt av vita moln + 17nC. I eftermiddag skall jag köra till Staffanstorp för att gratulera mitt äldsta barnbarn som fyllde sex år igår.

Vonkis sa...

Christer
Härligt med barnkalas!

Petra sa...

Godmorgon, vad trevligt att lyssna på Celine hon sjunger fantastiskt.

För mig blir det en lugn dag vid husvagnen. Blev lite mycket rödvin igår.

Vonkis sa...

Petra Linusson
Det är lite av en dröm som går i uppfyllelse att se henne live.

Janne sa...

God morgon från ett soligt och varmt GBG.Kris Kristoferson på Liseberg i onsdags var mycket bra han höll på i 1tim och 25 min.utan avbrott och många av sångerna kunde jag nynna med i och det var en stor publik.

Unknown sa...

Hej ännu en lördag med krysset.. hoppas någon av oss vinner ;)

Unknown sa...

God morgon Vonkis och alla kryssarvänner från ett soligt Göteborg med redan +20 grader! Jag avundas dig som får se Celine live!

Unknown sa...

I oktober kommer Rolling Stones till Sverige är väldigt sugen på att åka ner till Stockholm och Friends Arena :)

Lotta sa...

Gomorron från Ärtholmen i Malmö😁

Unknown sa...

God förmiddag från ett soligt Arboga..hip hip !

Olle B sa...

Lotta!!!!
Vart har du varit.

Lotta sa...

Fortfarande några "gamla" kryssare kvar set jag😚 Long time 😍

Bettan sa...

Godmorgon!

Olle B sa...

Snabbgenomgången
V 7 Bo
L 6 Rom
V 2 Streaplers
L 3 Rolf
V 8 Nils
V15 Ferlin
V14 Där
L 2 Sonja
V10 Alden
L12 Trio
L 1 Me Bumba
V11 It
V 9 Neumann
V13 Ben
R 4 E
V17 King
L 5 Pink
L16 Ung

Christer sa...

Lotta! Hej. Är det mulet även på Ärtholmen?

Lotta sa...

Har varit i min stuga och mått bra😁

Vonkis sa...

Janne
En av många konserter för dig i sommar :-)

Carl-Ivar Törnqvist
Idag tro jag på vinst för oss :-)

Peter Larsson
Ja du, det ska bli en upplevelse!

Lotta sa...

Yep😯 Men solen väntas vid middagstid🌞

Yvonne Persson sa...

God morgon allihop! Ser ut att bli sol i Höljes om en stund :)

Vonkis sa...

Carl-Ivar Törnqvist
Oj. Ja du. Det skulle allt vara något att se dem med!

Lotta
God morgon! Kul att se dig här igen!

Ulf Hedquist
Hurra :-)

Bettan
God morgon Bettan!

Vonkis sa...

Yvonne Persson
Låter härligt :-)

Lotta sa...

Tack😍

Eva sa...

God morgon från Grytan, Brunflo. Här är det ett lätt duggande och 12,6 grader. Tända ljus och väntar.

Yvonne Persson sa...

Östen

Vonkis sa...

Eva
Välbehövligt regn?

Lotta sa...

💙SPARA💙

Yvonne Persson sa...

Denna låt gör mig glad :)

Lotta sa...

Ingen som förstår min "spara" redan🤣🤣

Olle B sa...

Lotta!!
Vi "gamlingar" vet att det var din uppgift att påminna oss.

Janne sa...

ingen idee att spara för dålig ränta

Pye sa...

God morgon! Solen öser ner här i Sandefjord! Nu önskar jag mig en bärbar radio, så att jag kunde suttit ute och löst krysset.

Christer sa...

ÄR, LITEN

Lotta sa...

Hahaha så bra att Ni kommer ihåg😙😙

Lotta sa...

Hahaha

Unknown sa...

Hej och god förmiddag från ett soligt Torsång, +21 grader och lite vind.
Fick fiber nergrävd på tomten igår så sen kommer det att gå undan när inkopplingen är klar.

Christer sa...

ÄR det så här när man är LITEN

Lotta sa...

Sakta vi går genom stan

Petra sa...

Sakta vi går genom stan

Yvonne Persson sa...

Går Stan

Christer sa...

GÅR, STAN

Janne sa...

Nat har jag sett live när han spela piano och sjung de ni var kanon bra minns jag än.

Petra sa...

Jönssonligan

Yvonne Persson sa...

Jönssonligan

Unknown sa...

Jönssonligan

Unknown sa...

V1 Jan Malmsjö?

Unknown sa...

Har ju en Plan !

Janne sa...

Jan Malmsjö på v1?

Christer sa...

Niklas

Yvonne Persson sa...

Niklas

Lotta sa...

Niklas

Vonkis sa...

Pye
Hoppas din önskan slår in :-)

Åke Finn
Ja jäklar vad fort det går :-)

Unknown sa...

Nu chansar jag hejvilt men:
V1 blir nog Jan Malmsjö
V12 blir nog Notting Hill
tror jag ;)

Olle B sa...

L5/ ÖSTEN
V14/ ÄR
V8/ LITEN
L13/ GÅR
L10/ STAN
L1/ JÖNSSONLIGAN
V6/ NIKLAS

Lotta sa...

Ser absolut så ut

Vonkis sa...

Janne
Jägarns vad många bra artister du sett!!!

Lotta sa...

Fortfarande din uppgift💙

Vonkis sa...

Carl-Ivar Törnqvist
Jag skriver in båda.

Yvonne Persson sa...

Spion

Petra sa...

Spion

Olle B sa...

Melodikrysset V24, 17 juni 2017
Halvtid
VÅGRÄTT
V1/
V6/ NIKLAS
V8/ LITEN
V9/
V12/
V14/ ÄR

LODRÄTT
L1/ JÖNSSONLIGAN
L2/
L3/
L4/
L5/ ÖSTEN
L7/ SPION
L10/ STAN
L11/
L13/ GÅR

Unknown sa...

Bond !

Unknown sa...

@Vonkis ingen PY fråga idag heller, vilken dålig fantasi han har den där Eldeman ;)

Janne sa...

Hon stavas Sonya.

Lotta sa...

S@P@A@R@A

Vonkis sa...

Carl-Ivar Törnqvist
Väldigt dålig...

Unknown sa...

Utdrag ur patientjournaler:

1. Hon har ingen stelhet eller frossa, men hennes man säger att hon var väldigt het i sängen igår.

2. Patienten har varit deprimerad sedan hon träffade mig 1993.

3. Eftersom hon inte kan bli gravid med sin man tänkte jag att du kanske ville väcka henne.

4. Patienten vägrade obduktionen.

5. Patienten har ingen tidigare historia av självmord.

Vonkis sa...

Åke Finn
:-D

Janne sa...

naken

Christer sa...

Naken

Unknown sa...

Näck

Unknown sa...

Naken

Yvonne Persson sa...

Naken

Vonkis sa...

Vad var det för melodi till naken? Missade på grund av packning :-/

Yvonne Persson sa...

Jan Malmsjö

Christer sa...

Jan Malmsjö, Sally

Yvonne Persson sa...

Vonkis : nudistpolka

Unknown sa...

V 9 Sin City

Lotta sa...

Mia

Vonkis sa...

Yvonne Persson
Tack!

Olle B sa...

L5/ ÖSTEN
V14/ ÄR
V8/ LITEN
L13/ GÅR
L10/ STAN
L1/ JÖNSSONLIGAN
V6/ NIKLAS
L7/ SPION
L2/ NAKEN
V1/ JAN-MALMSJÖ
L4/ SALLY
L3/ MOA

Unknown sa...

V9 "Sun-city." Kanske

Janne sa...

Moa

Yvonne Persson sa...

Vonkis varsågod :

Christer sa...

L# Moa eller Mia?

Olle B sa...

Christer/ Moa Lignell

Christer sa...

Tack Olle B!

Lotta sa...

Nu hade rätt🌞

Unknown sa...

ÄNTLIGEN.........PALMEN!

Vonkis sa...

Åke Finn
Och Elvis!

Unknown sa...

Sin city

Janne sa...

viva las vegas

Lotta sa...

Då blir pappa stor kille på tisdag😁☀

Lotta sa...

Notting Hill

Vonkis sa...

Åke Finn
Bra gissat!

Yvonne Persson sa...

Notting hill

Petra sa...

Notting hill

Lotta sa...

L 13 JILL Jonson

Unknown sa...

Vonkis: Ingen gissning, jag är synsk.

Vonkis sa...

Åke Finn
Så är det nog.

Unknown sa...

Hugh Grants kompis i Notting Hill:Obetalbar!!! :-)

Vonkis sa...

Många gissningar som gått in idag!

Vonkis sa...

Kenth Andersson
Ja, han är rolig :-)

Lotta sa...

Menade L11

Yvonne Persson sa...

Jill

Lotta sa...

Jaaaaa🌞🌞🌞

Christer sa...

Jill

Petra sa...

Tack för idag

Olle B sa...

Melodikrysset V24, 17 juni 2017

VÅGRÄTT
V1/ JAN-MALMSJÖ
V6/ NIKLAS
V8/ LITEN
V9/ SIN CITY
V12/ NOTTING-HILL
V14/ ÄR

LODRÄTT
L1/ JÖNSSONLIGAN
L2/ NAKEN
L3/ MOA
L4/ SALLY
L5/ ÖSTEN
L7/ SPION
L10/ STAN
L11/ JILL
L13/ GÅR
V12/ NOTTING-HILL

Lotta sa...

"Christer" Såg du mitt meddelande

Bettan sa...

Lått kryss idag!Sörs på midsommardagen =)

Eva sa...

Tack alla för idag. Lite skönt med en regnig lördag, lite bakning och städning under dagen. Nästa lördag blir det melodikrysset från husvagnen vid någon fors mellan fiskepassen :)

Unknown sa...

Det var det hela...hurra Sörs nästa X

Lotta sa...

Tack för idag från ett nu soligt Ärtholmen🌞🌞🌞

Unknown sa...

Tack till Vonkis och alla andra i den här gruppen för en trevlig stund tillsammans, sörs nästa lördag.

Janne sa...

Tack alla för idag vi sörs nästa kryss.

Christer sa...

Tack för idag Vonkis och övriga kryssarvänner. Vi sörs nästa lördag. Nu har solen börjat titta fram så det blir en liten cykeltur ner till hoddorna i fiskehamnen.

Olle B sa...

Jag tackar värdinnan och alla kryssarvänner för denna gång, vi sörs.
Nästa helg har vi några nattgäster, så det är inte så säkert att krysset blir prioriterat, men jag skall försöka.

Vonkis sa...

Eva
Kul med fiske!
Visst kan det vara skönt med sämre väder mellan varven.

Lotta
Hoppas du får en fin dag.

Olle B
Jag håller tummarna :-)

Vonkis sa...

Tack för idag allihop!
Ta hand om er så sörs vi gen om en vecka. Nu ska jag ladda inför Céline!!!