söndag, februari 11, 2024

Ett foto i timmen söndag 11 februari 2024

Välkommen till FotoBloggen

Det är vinter (igen), det är fastlagssöndag och det är ett foto i timmen. Då kör vi.

Kl. 05. Denna dag börjar som alla andra dagar.

Kl. 06. låg jag tack och lov och sov.

Kl. 07. Äter frukost. Saknar att ha äppelmos till gröten.

Kl. 08. Skriver på korten eleverna ska få på onsdag. Snart har jag skrivit en fjärdedel. Tur jag har några dagar på mig.

Kl. 09. Cliviorna i vardagsrummet får en välbehövlig dusch.

Kl. 10. Fixar lite mackor, en till nu och en till i eftermiddag.

Kl. 11. Har växlat från kortskrivning till provrättning.

Kl. 12. Följer mixed-stafetten i U23-VM.

Kl. 13. Kokar torskrygg och kyckling så jag har lite mat i början av veckan.

Kl. 14. Damernas jaktstart i skidskytte-vm är igång.

Kl. 15. Ny sväng med rättning.

Kl. 16. Är uppe i vindsförrådet för att lämna och hämta skolgrejer. Snubblar över Buffy och blir lite sugen att ta med den ner. Men det går bli en annan gång.

Kl. 17. Behöver en dusch efter att ha stökat i dammet på vinden.

Kl. 18. Det blir mycket sport idag. Heja Frida!

Kl. 19. Det blir även en del jobb idag. Jar börjat klippa ut några av de hjärtan jag skrivit i. Men nu behöver händerna vila 

Fler bilder kommer under dagen, andra som är med och fotar idag hittar du här.

10 kommentarer:

Efwa sa...

Vilka fina kort dina elever ska få 🥰

Micke sa...

God morgon där. Ja, gröt utan nånting till är lite "andefattigt" som vi säg..

Vonkis sa...

Efwa
Tack. Eleverna har skrivit positiva saker om varande men det vet inte att det ska bli kort av orden.

Micke
Jag hade lite socker på men nog är det godare med äppelmos på.

Anni sa...

Underbara kort, så glada dina elever kommer att bli <3
Om vi bodde närmare varandra kunde du få äppelmos av mig, jag har massor ...

Vonkis sa...

Anni
Jag hoppas de blir glada, man vet ju aldrig riktigt hur barn kan reagera på sånt här.

Jag kan inte äta äppelmos, gallan råkar :-(

anna sa...

Helloj!
Inne och kikar på din dag
Skoj som vanligt!
// Kram Anna

Anni sa...

Aha, jag trodde att du hade slut på mos. Konstigt det där med vad man kan och inte kan äta med gallbesvär. Mamma tog bort sin galla som väldigt ung, 11 år tror jag hon var. Äldste sonen får gallstensanfall ibland. Båda äter de gärna äpple eller dricker äppeljuice. (Kanske inte så konstigt med mamma i o f s)

Anonym sa...

Säger som övriga, vilka fina kort!
Mycke jobb på en helg. Hoppas de blev glada.
Marianne

Lena sa...

Hur är det med lingon? Är inte det som är godast till gröt?!

Vonkis sa...

Anna
Tackar :-)

Anni
Har fått till mig att äpple, gurka, paprika, stekt mat och fet mat är big no no. Har knappt vågat äta något sedan senaste anfallet veckan innan höstlovet.

Marianne
De blev bäldigt glada över korten.

Lena
Nja, lingon till gröt är inget jag gillar. Till kött däremot, då är det gott :)