torsdag, februari 29, 2024

Ett foto i timmen torsdag 29 februari 2024

Välkommen till FotoBloggen

Nej men, det är ju skottdagen idag, och Ett foto i timmen, på en och samma dag!


Kl. Nästan sju. Står och väntar på spårvagnen när jag kommer på att det ju är efit idag. God morgon.

Kl. 07. Plockar fram lite material till en elev.

Kl. 08. Vi läser Havets djup av Annika Thor och det pratas en de om ransoneringskort så jag har tagit med mig mormors sm jag hittade förra veckan.

Kl. 09. Försöker hjälpa en elev med Python.

Kl. 10. Det ska förhöras multiplikationstabeller.

Kl. 11. Vågade mig på skolans linssoppa med mjukt bröd. Nu håller vi alla tummar att det går bra det här.

Kl. 12. Vi pratar om Georg Riedel och lyssnar på några av hans låtar.

Kl. 13. Vi kör lite klassråd.

Kl. 14. Förbereder morgondagens förhör på veckans ord.

Kl. 15. Avslutar arbetsdagen med min kompis kopiatorn.

Kl. 16. Kommer hem och upptäcker till min stora gläde att regnbågskufiyan från Hirbawi har kommit!

Kl. 17. Mer ny mat, lite lax.

Kl. 18. Tänk så behändigt det är när någon annan diskar.

Kl. 19. Tittar på Rapport och får håret flätat. Ja, julgardinerna är fortfarande uppe. De ska ner imorgon.

Kl. 20. Återhämtar mig från dagens pärs, bara två kvar nu. Andra som fotar sin dag hittar du här.

11 kommentarer:

Annika sa...

God morgon, visst är det skönt att det är ljust ute kl 7 på morgonen.

Micke sa...

Härligt med ljuset nu, skrev om kvällsljuset igår.

Efwa sa...

Visst är det underbart att det är ljust både på morgonen och längre på eftermiddagen nu.
Jag längtar verkligen efter våren nu.

Anni sa...

<3 Morgonljuset <3

Joakim sa...

Tittar förbi din dag

Vonkis sa...

Sannerligen, det säger jag eder, ljuset är väldigt välkommet.

Eva sa...

Säger som de andra, så underbart med morgonljuset även om jag allt som oftast är en sömntuta :) hoppas att allt gick bra med att äta soppan.

Lillian "sognafaret" sa...

Nå er vinteren over for denne gang, i morgen er det vår. I alle fall etter kalenderen.

Anni sa...

Spännande med ransoneringskorten, tror inte jag sett sådana förut!
Georg Riedel, vilken låtskatt han lämnar efter sig.
Förstår inte vad det är på sista bilden...?

Annika sa...

Tack för titten, det var inget kul rum att stå och kopiera i. Undrar varför inte arbetsmiljötänket finns i kopiatorrum?

Vonkis sa...

Eva
Det gick ganska bra, över förväntan :-)

Lillian "sognafaret"
Jag håller tummarna att är här nu.

Anni
Det var så många olika ransoneringskort i det där etuit. Så många.
Det var så roligt för flera elever sjöng med i sångerna för glatta livet. På sista bilden är det en spruta. Jag tar en om dagen efter operationen.

Annika
Det är golvvård och fönstertvätt på hela skolan så det är bara tillfälligt det står så mycket städutrustning där.