lördag, januari 21, 2006

Ändrade vanor?

Jag ska försöka att ändra mina vanor lite. Följande saker har jag i alla fall tänkt fösöka följa.

Från och med måndag ska jag:

inte äta godis
äta frukt och grönt varje dag
börja varje dag med att äta frukost
skriva matdagbok
inte köpa onyttigheter på tom mage
dricka mycket vatten
dra ner på mjölkproduket (jag är överkänslig mot laktos)
röra på mig regelbundet
börja med morgonpromenader när snön är borta
se mindre på TV

Jag får se:

LOST
Gilmore Girls
Top Model (den amerikanska versionen, den svenska är skit)
Nyheter
Sport (kommer att bli mycket under OS...)
Melodifestivalen/ESC
Hem till gården

Så där ja. Nu hoppas jag att det här går bra.

4 kommentarer:

Anonym sa...

ett tips är att gå ut och gå i ca 45 min innan frukost och sen äta en bra frukost som du är riktigt duktig på att göra....
gör man det fem dar i veckan händer det saker.. kram kram

Anonym sa...

Ett annat är att dricka vatten så fort man går upp på morgonen. Själv dricker jag nästa 1 liter, fast om du inte är van så börjar du med mindre. Det hjälper kroppen att rensa ut.

Ok, hur skall jag berätta det här med stil... Bäst är det att inte gå på toa direkt, dricka vatten, vänta tills magen blir inspirerad, så rensar man tarmarna på en gång (om man inte gör det ändå).

Detta hjälper magen enormt.

Anonym sa...

Hejsan! Du, det är helt ok, såg dte inte som nåt personangrepp från dig, berättade bara det jag varit med om och att det faktiskt kan hända att man är oskyldig.
Men det där med att man blir oskyldigt anhållen finns liksom inte i folks värld så det är inte ofta vi blivit trodda, utan dom tror på syrran och dom andra som har kommit med dessa lögner.
Dom enda som tror oss är ju dom som känner oss väldigt väl.
I folks värld kan ingen komma på såna här lögner, framför altl ingen som också är förståndshandikappd (som min syster är). Säger hon såna här saker så måste det verkligen ha hänt. Det är det som är det hemskaste med såna här grejer, att man faktiskt, i värsta fall, får sitta inne i flera år för nåt man inte har gjort och sen ha en stämpel för resten av sitt liv.
Nu gick det ju inte så långt för oss som tur var. Men många tror nog att pappa är skyldig fortfarande, tyvärr går det ju inte att bevisa att han faktiskt är oskyldig, lika lite som det går att bevisa att han faktiskt är skyldig.
Men nu är ju allt nerlagt och jag har, sakta men säkert, börja komma tillbaka till livet igen :)

Ha det bra. Kram

Bloggblad sa...

Oj, vad duktigt det låter.
Ska du sjunga gospel på Vikbolandet kommande helg?
Jag ska inte vara med, men kommer att åka och lyssna på konserten eftersom jag känner flera som är med. Min sångpedagog bl.a.