lördag, maj 06, 2006

Inför Eurovision Song Contest

Jag kom ju på att jag inte har skrivit vad jag tyckte om de första 9 bidragen som tävlar i ESC-semifinalen 18/5.

Håll i er.

Armenien 3p
Schlageretno och sånt är alltid kul
Sångaren borde raka av sig
skägget som bara är i vägen.
Känns inte som en alt för vild
gissning att det kommer vara en
massa trummor på scenen.

Bulgarien 2p
Jag är helt nollställd inför låten
Tycker att låten är skrikig och
ser bara LÄPPARNA

Slovenien 2p
Ett typsikt bidrag som kommer
få höga p av Sverige.
Sångaren är lite väl överdramatisk.

Andorra 3p
Sångerskan känns för anonym i sitt uttryck
men jag gillar hennes härliga röst och
stuket på låten.

Vitryssland 1p
Britney Spears möter Heaven's on Fire
Typ
Varför sjunger hon på engelsak?

Albanien 1p
Blir väldigt väldigt blockerad av
den dåliga videon. Fast Albanien
är ju inte världens rikaste land
Tycker om melodin ändå.

Belgien 2p
Typsik Skaraschlager med
väldigt mycket trummaskin.

Irland 2
Typsik irändsk smörballad.
Det enda nya är väl att
det inte händer så mycket
i låten.

Cypern 0p
Uringningen är ju helt enorm!
Engelskan värdelös.
Låten är tråkig och smetig.
För att inte säga konstig.
Vad är det för ett stick?
Vad är det för en brygga?
Vad är refräng och vad är vers?

Inga kommentarer: