torsdag, maj 18, 2006

Varför är ni så otrevliga och negativa?

Jag och C pratade lite om en del människors attityd mot Carola idag.

Det vi undrar över är varför man inte kan heja på Sverige bara för att det är Carola som sjunger bidraget? Varför hoppas på att hon ska göra bort sig?

Det är lite som att hoppas på att Zlatan ska göra självmål i alla gruppspelsmatcher under VM i sommar så att Sverige inte går vidare, bara för att Zlatan är med i laget.

Eller som att hoppas att den svenska ekonomin ska rasa helt i botten bara för att man inte sympatiserar med regeringen.

Varför vara så negativ?

Varför inte istället hoppas att Carola för ett bra jobb och tar Sverige till lördagens final i ESC?

Det är ju faktiskt svenska folket som har röstat fram henne som Sveriges representant.
Det är inte Carola som enväldigt ahr bestämt att hon ska vara i Aten just nu för att sjunga det svenska bidraget.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Vad då? Vi är ju svenskar
*FRAM FÖR MERA JANTE*

OBS

Superironisk om nån nu missade det :)

Bloggblad sa...

Jag är av princip emot att vara taskig mot henne. Jag har svårt för det plastiga i hennes stil, men sjunger bra gör hon och hon klarar en stor publik.

Det plastiga och opererade får jag inte att gå ihop med hennes tro - Gud skapade henne inte rikigt så bra som hon själv vill?

Andelieb sa...

Jag kan bara hålla med dig, oh visa Vonkis ;) Jag tyckte inte den bästa låten vann, men igår var Carola så bra att t.o.m. jag trodde på den....lite iaf. Dessutom var det otroligt befriande att hon inte hade kjol i 1-decimeterlängd.

Och Bloggblad: Jag tror att alla som sysslar med musik på heltid har mycket större press på sig när det gäller utseende. Speciellt kvinnor (tyvärr). Ingen ursäkt förståss men en förklaring, till det kanske?

batti sa...

Kanske för att hon är en äcklig och vidrig homofob? Hon är inte bättre än Åke Green...