måndag, april 30, 2007

Konsert konsert!

Välkommen till den förkylda MusikBloggen

Jag har varit utanför lägenheten idag. Jag trotsade denna ondskefulla förkyling (som tack och lov har blivit lite bättre) och gick till konsum för att inhandla diverse saker som kan vara bra att ha nu när jag är så sjuk och det är så väldigt synd om mig.

Och det var en väldans tur att jag gick dit.

För vet ni vad.

På lördag kommer Weeping Willows till stan och nu har Kerbie och jag bokat biljetter till konserten! Jag har velat se dem så länge och nu ska det äntligen bli av!!!

När vi ändå höll på att boka biljetter bestämde vi oss för att ta oss i våra kragar och gå och se Norrköpings symfoniorkester. Det är ju aningens skämsigt att jag har bott i den här stan i snart 8 år utan att ha sett dem. Men nu är även de biljetterna bokadde och 24 maj ska vi lyssna på Dvorák Violinkonsert Rachmaninov Symfoni nr 3. Visst låter det tjusigt.

Nu ska jag gå och fortsätta med disken. Det tar sån tid med allt sånt denna förkylda dag (så fick jag in det en gång till).

Ha en härlig valborg ;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nä-ä, jag tänker INTE kommentera. Och jag tänker INTE säga att det är en massa saker i den här stan som jag inte varit och sett / lyssnat på fastän jag bott här i ungefär 9 år.

Anonym sa...

Så bra att du hittat något att se fram emot, och längta till! Då blir nog förkylningen som bortblåst i denna blåsiga vår!

Jorma sa...

Vatusan!? Det är inte dåligt, WW spelar också i Huskvarna samma dag. Inte jättelångt bort, men ändå. Och ja, jag kommer vara där, och se så många av de andra 19 banden också :)