söndag, april 08, 2007

Trött så trött så trött

Välkommen till resebloggen

Det är okristligt (det som är påsk och allt!) att behöva gå upp klockan fyra (4!) på morgonen för att flyga klockan 06:55. Ännu värre blev det av att jag inte under några som helst omständigheter kan äta frukost klockan fyra på morgonen och på flyget erbjöds bara en liten yoghurt och ett blåbärsmuffins... Så jag väntade med att äta tills jag var på Arlanda och då blev det något vitt bröd med svarta olivbitar i från Pressbyrån. Tror att de gräddar allt bröd tillsammans för det smakade lite kanelbulle om det där brödet. Ingen höjdare alltså.

Den här gången var dessutom flygturen jobbigare än när jag åkte ner. Det var en del turbulent i början och ett barn som envisades med att springa och hoppa i planet andra halvan, även när planet börjat gå in för landning... Fattar inte att föräldrarna inte sa till. Till slut gjorde han sig illa på ett armstöd och evil jag tyckte att det var bra, för då slutade han med sitt springhoppande.

Men nog med gnäll nu.

Jag är hemma och det känns skönt att känna igen allt i affären och att försåt allt som sägs omkring mig.

I dörren möttes jag av en väldigt kelsjuk katt och Kerbie, den galningen, har köpt en vinylskiva med Depeche Mode åt mig. Det är verkligen inte klokt. Den ska jag lyssna på imorgon. Idag är jag för trött för att kunna lyssna ordentligt.

Nu orkar jag inte blogga mer på en stund men nästa gång jag skriver kommer det att handla om världens godaste choklad!

6 kommentarer:

miyala sa...

:=) dà förstàr du varför jag nästan grät när jag kom in pà ica i Sverige i julas...

Vonkis sa...

Ja, jag förstår dig precis. Och då har jag ändå bara varit 10 dagar i Schweiz!

Anonym sa...

hoppas att du har haft roligt ....
har visat bilderna som du lagt ut på bloggen för våran systerdotter... .
hon sken upp varje gång hon såg dig... tänkte att du ville veta.. .

Evas blogg sa...

Mmmmm Shweizisk choklad kan jag tänka?!

Vonkis sa...

Ulli
Tack, det var verkligen kul att höra!

Eva
Mmmm

Anonym sa...

Welcome home! Eller jag kanske ska säga VÄLKOMMEN HEM! ;-)