måndag, april 09, 2007

Utmaning

Välkommen till Utmaningsbloggen

Den här går runt i bloggosfären just nu så här kommer mitt bidrag.

Tio Första
bästa kompis: Det blir nog Lina, vi gick i samma klass från ettan till nian. Vi höll kontakten på gymnasiet men inte nu längre tyvärr. Undrar vad hon håller på med nu för tiden.

bilen: Har för mig att det var en liten brandbil som jag älskade att leka med eller gav jag en brandbil i present till pappa? Kommer inte ihåg riktigt. Minns dock att jag av någon anledning hade en period då mina presenter till pappa var leksaksbilar

kärleken: Han hette Pelle!

husdjur: Jag tillhör generationen som hade vandrande pinnar som husdjur. Men de dog. En spindel tog sig in i burken och dödade de kära pinnarna. Spindlar, dessa mordiska odjur!

semester: Måste ha varit någon tältsemester norröver med en grannfamilj va?

jobb: Att klippa farmors gräsmatta. Väldigt slitigt och underbetalt men ett jobb var det.

köpta skiva: Hjälp! Vad kan det ha varit? Jag har alltid älskat musik och att sjunga men var aldrig någon som öpte skivor/band. Första köpta band var Främling med Carola men skiva. Kan ha varit typ Absolute Music.

riktiga kärlek: Det får nog bli Pelle där också, corny men sant.

piercingen: Ha ha. Det var en falsk näsring som förlde med OKEJ eller VeckoRevyn. Jag skulle lura mamma att jag hade piercat mig när jag hade varit borta en helg hos en kompis. Hon gick (naturligtvis) inte på det men det gjorde en av hennes arbetskamrater som tyckte att det "där" var något som flickor från Holmen inte höll på med...

konsert: Det var nog Herreys.

Nio senaste
alkoholhaltiga drycken: Ett vitt vin som Steffes mamma bjöd på. Gott var det men jag kommer tyvärr inte ihåg namnet på det (attans).

bilfärden: Gårdagens taxiresa från tågstationen och hem.

filmen jag såg:"Casanova" hos Mia, "Paprizzio" gör att filmen är värd att titta på. Vad jag skrattar åt honom.

ringda telefonsamtal: Det till Kerbie idag.

bubbelbadet: Det kommer jag inte ihåg.

spelade cd: Mikas Life in cartoon motion, en underbar skiva!

kyss: Kommer inte ihåg det heller.

gången jag grät: Idag när mamma berättade om gårdagens läggning av Isa.

måltiden: Kokt potatis och senapssill.

Åtta har jag någonsin
dejtat en av dina bästa kompisar: Nej.

blivit arresterad: Nej.

blivit kär vid första ögonkastet: Nej.

fastnat med blicken i någons urringning: Japp.

sagt att du älskar någon utan att mena det: Nej

haft ett one night stand: Nej.

busringt till någon: Japp (har du sten inne, går erat kylskåp och andra klassiker he he he)

fått ditt hjärta krossat: Nej.

Sex saker jag gjort idag:
1. Sett på TV.
2. Bloggat.
3. Pratat i telefonen.
4. Ätit.
5. Gosat med Nellie.
6. Tvättat.

Fem favoritsaker utan rangordning
1. Foto på Isa.
2. Halsduken som mormor har stickat.
3. Järngrytan.
4. Datorn.
5. iPoden.

Fyra personer jag kan berätta allt för
Säger som Eva, jag berättar inte allt för någon men nästan allt för några.

Tre val
Blått eller rött: Rött.

Sommar eller vinter: Sommar.

Choklad eller chips: Choklad, mörk choklad.

Två saker att göra innan jag dör:
1. Säga "Jag älskar dig till någon som inte är familj eller en vän.
2. Resa till Afrika men hur ska det gå med min flygresa :-/

En sak jag ångrar
Det skulle nog vara att jag inte avslutade en relaion tidigare. Men då hade jag nog ångrat att jag inte hade kämpat mer...

Fyra personer jag vill ska göra samma blogginlägg
Orkar inte fundera på vilka som inte har gjort det här redan så jag säger som andra före mig, den som känner sig manad är välkomna att skriva det här hos sig. Men glöm inte att meddela det här så jag kan läsa hos er!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tar den såklart ;)

Kram

miyala sa...

jag antar oxà utmaningen, men först i kväll... nu ska jag till IKEA!!!!

kRAM!

Anonym sa...

har antagit utmaningen - finns i min blogg.. suck!

Jorma sa...

Jag kör på jag också :)

Anonym sa...

varför kan jag se din presentation längst upp till höger igen???