torsdag, april 12, 2007

Choklaaad

Välkommen till NjutningsBloggen

Jag hade ju lovat att berätta om världens godaste choklad.


Det var i lördags.

Miyala och jag skulle för andra dagen i rad sätta oss på en filt i en park vid Zürichsjön. Innan vi gick till parken tog vi en liten tur förbi Sprüngli och jag köpte två mörka chokladpraliner för att ha där i parken.

Det var ju ett tag sedan ja gåt chokladpraliner så jag ville vänta ett tag med att äta de jag nyss köpt.

Jag klarade av att vänta i ungefär 30 minuter.

Sedan tyckte jag att det var dags att i alla fall smaka lite på den ena.

Den
var
sååå
god!

För att säga som de säger på TV.

Den hade en väldigt rik smak.
Den hade en helt juvlig smak.

Minsta lilla flisa var helt fullproppad med smaker.

Det tog en kvart för mig att äta upp den första pralinen, jag sög på minsta lilla bit som jag hade i munnen.

Sedan kunde jag bara vänta i ungefär 20 minuter till innan jag njöt av den andra pralinen också.

När jag blir en av alla lärarmiljonärer som finns i det här landet (för helt klart kan man ju bli miljonär av att jobba som lärare...) ska jag alltid ha chokladpraliner från Sprüngli hemma.

Kom igen nu. Klicka på Sprüngli-länkarna så att de får väldigt många träffar från min sida. Då kanske de börjar sponsra mig så slipper jag vänta på de där miljonerna.

SPRÜNGLI!!!

(Hade tänkt lägga ut lite bilder från dena underbara festmåltid men jag kommer inte åt dem från skivan...)

5 kommentarer:

Anonym sa...

It´s done

Evas blogg sa...

Jag förstår inte tyska men av bilderna att döma är den chokladen helt underbar!!

Vonkis sa...

E
Mörsi!
Sitter och väntar på att de ska skicka ett paket med choklad nu.

Eva
Bilderna ljuger inte. Jag lovar.

Humlan sa...

Mmmm... om du skulle få för många paket så kan du skicka dom vidare hit! Det där lät gott!

Jag blev en gång bjuden på en chokladpralin med hallon i... när jag bet i den (på julafton) stog jag plötsligt i hallonsnåret, i skogen en solig och varm sommardag! Chokladen var perfekt komplement till hallonsmaken och lika bra.
Sedan dess letar jag efter något liknande..

Bambi sa...

Mmm, va gott det ser ut och låter! *godissugen*