lördag, februari 13, 2010

Hur röstar ni???

Välkommen till MelodifestivalBloggen

Förra veckan åkte Linda Prithard ut ur Melodifestivalen med Hot hot hot, en låt och ett framträdande som säkerligen hade gått hem i öst. Den här veckan mötte Hanna Lindblad med Manipulated samma öde, istället gick Manboy och We can work it out till Globen, två tråkbidrag.

Hur tänkte ni?

Eller, kanske en mer korrekt fråga, tänkte ni?

Läs mer
Aftonbladet
DN
SvD


Dagens FRA:are – download torrent Piracy
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

14 kommentarer:

Andelieb sa...

Jag skiter i att de har dålig smak i öst och röstar på musik jag gillar :)

Vonkis sa...

Andelieb
Mäh
;-)

Andelieb sa...

Visst är jag en rebell? :)

Vonkis sa...

Andelieb
sannerligen!
Änd aj dåt lajk itt!

Anonym sa...

Tycker inte att lättklädda tjejer som vickar fram och tillbaka är ngt för mig helt enkelt! Tràkiga.... boring...!!!

Känns bra att Andreas gick vidare. Blev lite rädd att jag och mina svenska kompisar här som hade honom som klar favoit blivit förschweiziskade och kanske inte alls tyckte som resten av svenskarna...

Tydligen har vi vàrt svenska blod kvar... skööönt!
;)
/Miyala

Anonym sa...

Är väldigt nyfiken pà Darins bidrag nästa vecka. Tyvärr tittade jag just pà hans presentation och trodde jag skulle avlida när han började sjunga se pà mig... Nej, nej, nej....

Hoppas pà att han gör en riktigt stark ballad. Mest hoppas jag självklart pà det omöjliga- att Alcazar ska göra ett ännu bättre framträdande än ifjol... DÄR är vi väl ändà överens Vonkis?

Heja heja!

Känns som om det blir mànga av det manliga könet i finalen!!!

/Miyala

Vonkis sa...

Miyala
Tycker inte att tjejerna var osmakligt lättklädda, framträdandet var läckert och låten medryckande, somnade när Andreas sjöng.

Hoppas verkligen att Alcazar har en starkare låt och ett bättre framträdande än förra året men det känns rätt osannolikt, speciellt som de kom med tack vara att Åt helvete för sent diskades.

Anonym sa...

Det visste jag inte att de kom med endast därför. :/.

Jaja, hoppet är det sista som lämnar människan:). Heja Alcazaaaaaar!!!!

/Miyala

Vonkis sa...

Miyala
Fatta vad tråkig finalen kommer att bli om det fortsätter så här, bara en massa ballader och småpojkar...

lillasyster sa...

vår systerdotter anser att ola äger och att erik var väldigt bra :)

Anonym sa...

BOOOOOOOORIIING!!! Fattar överhuvudtaget inte den där Andreas! Minns inte nått av låten fast jag sett programmet två gånger! Gillade inte heller sista brudens bidrag! Diggar bruden i rosa kjol med cool ton i rösten! För övrigt fattade jag att manpojkelåten skulle gå bra, charmig kille. Finns inget bidrag än i min smak. Tycker att det är ett trist år hitills! Filiph gillade Orsa spelmänn!!! ;o) /annie

Kerbie sa...

Fast de bidragen du nämnde var ju verkligen inte bra. Jag skulle ha skämts jag. De som gick vidare var väl inte toppen de heller i och för sig...

Kerbie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Göran sa...

Håller med dig där Vonkis, de braiga bidragen faller ju ut, medans de chanslösa går vidare..