söndag, juli 07, 2019

EFIT 7 juli 2019

Välkommen till FotoBloggen

Så har det blivit dags för juli månads första Ett foto i timmen. Den ömma modern och jag ska under dagen åka från Rättvik till Uppsala via Falun. Häng med.

Kl. 00. Vi har kommit hem från konserten med Malena Ernman och Lisa Nilsson på Dalhalla så nu sträcker jag ut mig lite i sängen innan jag ska lägga mig på riktigt.

Kl. 06. Uppe och poppar lite piller.

Kl. 07. Ligger och drar mig en stund, även om madrassen är lite tunn.

Kl. 08. Packar om väskan lite inför avresan.

Kl. 09. Vi äter frukost. Nu ska stugan städas så jag stänger ner datorn.

Kl. 10. Bilen är packad och stugan är städad så nu åker vi vidare!

Kl. 11. Vi har nått vårt första delmål. Anetts glaskonst som ställer ut i Tällberg. Det blev både spindelljus och några glassmycken.

Kl. 12. Någonstans mellan Tällberg och Falun.

Kl. 13. Då var vi framme vid Falu gruva.

Kl. 14. Vi har hunnit med att äta en sen lunch och titta ut över stora stöten. Nu ska vi gå på en guidad tur i några gamla byggnader. På vägen går vi förbi den här statyn som jag förargligt nog inte kollade efter vad den heter.

Kl. 15. Det är svårt att se men långt där nere är botten av gruvan. Om man går ner i gruvan, vilket vi inte vågade, så är det där nere man står och tittar upp.

Kl. 16. Utanför Sandviken fanns den här anordningen en bit efter vägen. Vi googlade och tydligen är det en försökssträcka för elväg.

Kl. 17. Strax framme i Uppsala.

Kl. 18. Bråkar med parkeringsautomaten. Det gick inte så bra så vi felanmälde den.

Kl. 19. K bjöd på god torsk med pesto- och gräddsås och kokt potatis. Vi blev väldigt mätta.

Kl. 20. Vi har satt oss på balkongen. Lisa ville också vara med och mysa lite.

Kl. 21. Bäddsoffan är bäddad.

Kl. 22. Spara över bilder och lägger upp i bloggen.

Och det för bli allt för den här gången. Nu är jag trött som en gnu och måste sova. Om någon dag är jag i Ö-vik och då ska jag kika in hos de andra som varit med och fotat sin dag.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

10 kommentarer:

Hanna sa...

Åååh kul med konsert i Dalhalla. Skulle vilja uppleva det nångång!

Annika sa...

God morgon, kikar in på dina första bilder för dagen

Vonkis sa...

Hanna
Det är sannerligen en häftig konsertupplevelse. Åk om du får möjlighet.

Annika
God morgon :-)

Micke sa...

Prydligt ompackat!
Konsert där låter häftigt.

joakim sa...

Spännande med road trip

Hanna sa...

Men vilken härlig roadtrip! :)

Micke sa...

Åhh, du ska till världsmetropolen Foppaland också :) Välkommen till sommaren som gått vilse!

Vonkis sa...

Micke
De behöver vara prydligt när mycket ska få plats i en liten väska :-)
Har hört talas om den något svala sommaren där uppe, men jag gillar ju när det inte är så himla varmt. Fjolåret var minst sagt en pärs.

joakim
Och roligt :-)

Hanna
Det tycker vi med :-)

Anni sa...

Anar att konserten var bra! Två fantastiska kvinnor i en fantastisk "lokal".
Självklart klickade jag upp bilden med glaskonsten. Kul saker hon gjort!
Hur mår dina Linnétagetes? Mina har just börjat blomma.

Vonkis sa...

Anni
Den var jättebra, som vanligt :-)
Mina Linnétagetes mår bra, jag är så glad för dem! Tack!!! Det kommer snart ett litet tagetesinlägg faktiskt :-)