söndag, april 16, 2006

Lille Tille har somnat in

Tille, som jag har skrivit om tidigare, har somnat in.

Jag kan inte sätta mig in i familjens situation men mina tankar och böner är med dem.


Ingen förstår vart du blev av,
men fast din vagga är en grav
tror jag du fann en öppen dörr
som barnen gör
Till rum med änglar att få se,
dom lär dig leka, ser dig le
Oh, om jag kunde vara med!

Det är dig jag älskar,
det är dig jag älskar
och en gång ska tystnad
ge upp för sång
Då ska min tunga
få ny kraft att sjunga
att inte ett enda barn
fick förgäves liv nån gång

Ingen är vackrare än du,
för du har himmelsklädnad nu
Du som är mammas sorg och skatt,
jag ber i natt:
När du hör vita vingars sus,
bed att två änglar tar ditt ljus
ner till min mardröms mörka hus!

Jag vill alltid älska,
jag ska aldrig glömma!
En gång ska tystnad
ge upp för sång
Då ska min tunga
få ny kraft att sjunga
att inte ett enda barn
fick förgäves liv nån gång

Det är dig jag älskar!
Det är dig jag älskar!
Och en gång ska tårar
ge upp för sång
Ja, då ska min tunga
få ny kraft att sjunga
att inte ett enda barn
får förgäves liv nån gång
Erik Hillestad och Carola

Inga kommentarer: