måndag, november 27, 2006

Nähä!

Välkommen till skitbloggen

Det blev inget jobb för mig.

Och helt ärligt är jag inte förvånad.

Sista ansökningsdag var i torsdags och första arbetsdag var idag. Så på en dag skulle de hinna kalla och intevjua möjliga arbetstagare samt bestämma sig för vem de skulle anställa och erbjuda denne tjänsten och hoppas på att den sa ja. På en dag.

Eller

Så hade de bestämt sig innan de satte ut annonsen. Men då undrar jag varför de hade den ute i hela två veckor. Tänk vad ansökningar de fått in på den tiden. Ansökningar de säkert inte ens läst igenom utan bara kastat på en gång.

Arslen!

Men det är deras förslust att de inte vill ha mig.

De har en hel del problem i klassen men tackar nej till en lärare som inte är rädd för konfliter eller att säga vad hon tycker, som inte har några problem att visa eleverna vart skåpet ska stå. En lärare som vill jobba med gruppen för att få ihop den så att alla ska känna sig trygga i klassen. En lärare som SER eleverna och som har så otroligt mycket erfarenheter som de skulle skatta sig lyckliga över om de fick tillgång till.

Men det dög alltså inte.

I fart at them!

4 kommentarer:

Anonym sa...

vi skrattar dem rakt i ansiktet - HA HA HA HA!

Anonym sa...

Här ligger en hund begravd... Obehörig lärare som de ändå vill ha kanske? Du kanske ska fiska lite med fackets hjälp?

Vonkis sa...

Annie
Sannerligen!

Marianne
Något lurt är det. rSurt att jag satt med ansökan när de toligtivis inte ens läst den.*mutter*

Therese sa...

Usch vad trist!