fredag, november 24, 2006

Rockbjörnen

Välkommen till musikbloggen

Så var det då dags igen då. Rockbjörnen ska delas ut och det är VI(!) som bestämmer vilka som ska föräras med detta prestigefulla pris.

Naturligtvis ska jag nominera till de olika klasserna och så här nominerar jag.

ÅRETS SVENSKA KVINNLIGA ARTIST: Carola (helt ärligt kom jag inte på någon annan.)

ÅRETS SVENSKA MANLIGA ARTIST:Martin Stenmarck

ÅRETS SVENSKA GRUPP: BWO

ÅRETS SVENSKA LÅT: 7milakliv

ÅRETS SVENSKA SKIVA: Halcyon days

ÅRETS SVENSKA NYKOMLING: Veronica Maggio

ÅRETS UTLÄNDSKA ARTIST: Justin Timberlake

ÅRETS UTLÄNDSKA GRUPP: Depeche Mode

ÅRETS UTLÄNDSKA LÅT: Precious

ÅRETS UTLÄNDSKA SKIVA:Playing the Angel

Ja, jag vet att releasedatum för Playing the Angel var 2005,10,19, men det var inte med på nomineringslistan ifjol heller. Så jag slår helt enkelt ett slag för Depeche!

Inga kommentarer: