torsdag, november 09, 2006

Skolforum

Välkommen till mässbloggen

Tisdag i förra veckan var jag på Skolforum. Det var rätt roligt att gå omkring där och besöka olika montrar och prata med folk. Dessutom plockade jag på mig en hel del gratispennor, och det var tydligen något konstigt. I alla fall av kommentarerna i bussen på väg hem att döma.

Vad är det som är så konstigt med att plocka på sig gratismaterial?

Utsällarna vill väl att man ska plocka på sig deras saker. Dessutom pratade jag ju med utställarna, så de fick ju prata för sina produkter.

Eller så är det en åldersgrej...

Jag menar, jag var ju rätt överlägset yngst av de som åkte från Finspång...

5 kommentarer:

Bloggblad sa...

Konstigt med gratispennor? Nej nej. jag har rena penn-nojan och även om jag inte samlar metodiskt så är nog de flesta företag och kursgårdar representerade...
Jag hade egna reklampennor ett tag - som jag först utprovade så att de skulle vara bra till korsord. De blev jättepoppis i bekantskaps- och elevkretsen och är numera slut.

Andelieb sa...

Vet inte om det är en åldersgrej. Min käre far (63 år) samlar ju på reklampennor och plockar alla han kommer över.
Gratis är gott och pennor är kul.

batti sa...

Du har blivit utmanad.. Jag var tvungen att ange några så det fick bli du!

miyala sa...

Jag trodde att vitsen med pennorna var att man skulle plocka pà sig dom... som reklam, kanske inte hela bunten men...

Vonkis sa...

Bloggblad
Och du blev väl inte sur på folk som ville ha dina gratispennor?

Andelieb
Ska genast informera mina kollegor om det.

Batti
"Tvungen" ha ha. Ska kolla upp på en gång!

Miyala
Precis! Och jag tog inte hela bunten, bara två från varje...