lördag, mars 28, 2009

Det går inte att förstå

Välkommen till DawitBloggen

Jag har precis läst en intervju med Dawit Isaaks bror Esayas Isaak i DN.

Det är så mycket som är sorgligt i berättelsen om Dawit och Esayas.

Att inte kunna prata med sin bror, att inte ens veta om han är i livet, hur han mår. Bara en sån sak skulle vara fruktansvärd att uppleva.

Till detta kommer att det är ens eget hemland som är problemet. Det land man har kämpat för och det land som man ändå har varma känslor för. Det är det landet som håller brodern fängslad, utan förklaring varför, utan rättegång.

Och att dessutom få höra av sina landsmän att man gör fel, att Dawit för skylla sig själv.

Det går inte att förstå hur sånt där känns, det går bara inte.

Och jag tackar min lyckliga stjärna att jag i nte vet hur det känns, för jag vet inte hur och om jag hade klarat av det.




Find baby Thor Wang
National center for missing and exploited children

Inga kommentarer: