torsdag, mars 11, 2010

Ibland är det bättre att inte veta

Välkommen till TV-Bloggen

De senaste lördagsnätterna har jag hållit mig uppe för att titta på Band of Brothers, en enligt min mening superbra serie. Historien är intressant och saken lir inte sämre av att skådespelarna som är med inte är ful som stryk.

Speciellt en karaktär har fångat mitt intresse, nämligen Capt. Ronald Speirs, jag menar...
...ni fattar va?

Till slut var jag tvungen att kolla på imdb.com vad skådespelaren heter och vad han har varit med i mer.

Det skulle jag inte ha gjort.

Skådespelaren, Matthew Settle, är för närvarande med i Gossip Girl där han spelar Rufus Humphrey.

Varför skulle jag vara så nyfiken?

Och varför blir väldigt många män så oootroligt snygga (för att inte tala om sexiga) i uniform?

Ibland är livet hårt...

Dagens FRA:are – download torrent Piracy
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

3 kommentarer:

bildtroll sa...

Jag var tvungen att leta fram ett gammalt foto där jag står högvakt på slottet iförd uniform modell Ä, och du har rätt man såg väldigt stilig ut. Nu 40 år och lika många kilon senare är det en helt annan sak.

Lilltrolls far sa...

Det som är bra med BoB är att den ska vara i stort sett helt autentisk. Har haft kompisar som kollat upp vissa detaljer som verkat osannolika men visat sig vara helt sanna.

Vonkis sa...

Bildtroll
Vem bryr sig om nutiden när det finns en uniformssnygg dåtid?

Lilltrolls far
Att den är autentisk gör det hela så mycket mer gripande när man tittar. Vilka människoöden vi får möta i den serien.