söndag, mars 14, 2010

Dåligt igår, bra idag

Välkommen till MelodifestivalBloggen

Igår beklagade sig Andreas Johnson över de internationella jurygrupperna.Han ansåg att "Melodifestivalen är en svensk folkfest, lämna den i fred".

Idag låter det annorlunda och istället önskar Andreas att det bara var Andreas som röstade.

Så var det med den svenska folkfesten...

Läs mer
Aftonbladet Aftonbladet


Dagens FRA:are – download torrent Piracy Jihad Jane
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

3 kommentarer:

Bloggblad sa...

God iakttagelse. Varför sjöng han inte på svenska då?

Här fälldes också en skarpsinnig kommentar i schlagersoffan av en mkt (o)uppmärksam tittare: Bra att det var en svensk låt som vann...

Vonkis sa...

Bloggblad
Sannerligen, det säger jag eder. En skarpsinnig kommentar var det.

Andelieb sa...

Jag tänkte också att det var ganska veligt.

Själv tycker jag f.ö. det är lite skoj med utländska jurygrupper. Tror inte att de kommer att fälla någon avgörande dom över vem som vinner men det kan vara kul att se, tycker jag. Eftersom jag aldrig förstår hur de röstar i esc så är det spännande.