söndag, oktober 31, 2010

Rapperswil och bilvandring i Glarus

Välkommen till VandringsBloggen

Vi har hunnit med ganska mycket idag. Vi har varit i Rapperswil, bilvandrat i Glarus och om det inte hade blåst så mycket hade vi nog åkt linbana upp till någon topp också.

I Rapperswil finns ett slott från medeltiden så det besökte vi naturligtvis. Nu för tiden är det ett polskt muséum i slottet men det var inte öppet idag. Nästan inget är öppet här på söndagarna.

Som sig bör ligger slottet ovanför själva staden.





En allé nere vid hamnen

Så här kan det se ut när du får spagetti med tomatsås i Rapperswil.

Philip fick testa avocado och han var väl inte så väldigt övertygad om att det smakade bra.

Och så lite bilder från vår bilvandring.





Ni kanske undrar vad en bilvandring är för något? Det ska jag berätta för er. Ni förstår, det är när man vandrar med bilen, eller råkar köra med bilen på gångvägar, tuta på tanter som är ute och går på gåvägen för att de är i vägen o.dyl.

Vad det kallas för när man är i ett garage och ska klättra från förarsätet till baksätet och råkar sätta sig på signalhornet, två gånger, det får ni fråga Mia om...

FRA:are – download torrent Piracy HA
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

4 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Du verkar ha hamnat på en plats som är både vacker och intressant!
Lustigt det där med avocadon - det har i alla år varit en favorit med mina ungar, superpraktisk, nyttig, god! Han kanske vänjer sig??? Vandra vidare och njut!

Oinloggad Andelieb sa...

The hills are alive...with the sound of Itzhaaaaak! Ja, jag vet att du inte är i Österrike men jag kom i stämning av bilderna så det blev en liten sånginsats. :-)

Anonym sa...

VACKRA bilder.Önskar att jag fått följa med...
Nu ska mormor läsa en saga för mig.
Kramizar//Isa

Bloggblad sa...

Avocadon var nog övermogen, då kan de vara läbbiga.

Vilka underbara bilder! Jag som ÄLSKAR alperna! Längtan suger i mig.