söndag, juni 26, 2011

Sommar Mark

Välkommen till SommarBloggen

Igår lördag var det premiär av årets Sommar i P1. Mark Levengood var premiärvärd.

Jag gillar Meark Levengood men var, faktiskt, lite tveksam till att lyssna på hans program. Inte för att han inte skulle kunna berätta bra, för det kan han verkligen, utan för att jag undrade över om han verkligen hade något kvar att berätta, något som inte skulle kännas allt för privat. Mark Levengood har ju trots allt varit Sommar värd fyra gånger tidigare.

Men visst hade han fortfarande mycket kvar att berätta. Mycket som var nytt och intressant, utan att vara för privat.

Och det var en blandning av svärta och ljus. Från berättelsen om att vara född oönskad men uppväxt med kärlek, via Anne Holts kidnappning av Liv Ullmans hund, det där husarvet, till den fjärilsjagande pojken.

Sedan gjorde ju inte musiken programmet sämre heller. Skrattade gott åt Cosmo Jarvais Gay Pirates och blev helt betagen av Det var aldrig du, som Rebecka Thörnqvist sjöng.

Men, allra allra bäst var ordspråket Mark önskar att alla skolbarn ska få brodera med korsstygn på slöjden.

Klaga ej över mörkret
Dra ut huvudet ur röven istället



Läs mer
Expressen

FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Kalmar Julian Assange
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

3 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag gillar honom mycket, så jag ska lyssna. Ofta är de just de där som berättar mycket som har mycket att berätta... Min favvo var han som avslutade i så många år... efter Ehrenmark. Kommer inte på vad han heter - men han var underbar.

Vonkis sa...

Bloggblad
En bra berättare, som Mark, kan nog dessutom brodera ut en relativt liten händelse, fånga ögonblicket, så att vi sitter fast och lyssnar vidare.

Har missat den evige sommarslutaren, tyvärr.

Andelieb sa...

Nu har jag äntligen lyssnat igenom programmet. Jag blev inte besviken. Mark är alldeles underbar på att berätta och jag älskar den positiva attityd han tycks ha till livet och andra människor. Man kan inte annat än att tycka om honom. :)