lördag, juni 18, 2011

Super 8

Välkommen till FilmBloggen

Årets sommarpresent från jobbet var två biobiljetter så igår var jag och en kollega på bio. Eftersom Pirates of the Caribbean: I främmande farvatten var fullbokad blev det att vi såg Super 8 istället.

Nu vill jag inte avslöja för mycket av filmens handling för dig som inte sett filmen men så här mycket kan jag säga.

Barnskådespelarna med Elle Fanning och Joel Courtney i spetsen är fantastiska att se. Sedan var det rätt oväntat att se David Gallagher (Simon Camden i Sjunde himlen ) som pårökt filmaffärsbiträde.

Filmen är bra, även om det finns vissa brister. Men den är snyggt filmad och det är skönt att få skaratta mellan varven.

Betyget blir 3,5 av 5.

V V V \

Dessutom måste jag skriva att trailern till Transformers 3 var väldigt häftig, så häftig att jag faktiskt funderar på att se filmen! Ska kanske tillägga att jag inte har sett de två första filmerna.


Läs mer
Aftonbladet Aftonbladet AftonbladetTV Expressen Expressen DN SvD ÖA

FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Kalmar Julian Assange
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

Inga kommentarer: