torsdag, februari 18, 2016

Ett foto i timmen 18 februari 2016

Välkommen till FotoBloggen

Då var det dags igen för en dag att ta Ett foto i timmen. Det är en arbetsdag för mig så det kan bli svårt att ta ett kort varje timme, eftersom jag jobbar i skolan. Vi får se hur det går helt enkelt.

Kl. 06 Äter frukost och läser nyheten att Keeping up appearances (Skenet bedrar) är BBCs största export. Jag är inte ett dugg förvånad.

Kl. 07 Vid spårvagnen där det ser ut på det här viset denna morgon. Jag gillart inte.

Kl. 08 Vi går igenom dagens datum och tittar i Mångkulturella almanackan vad som firas idag. Det är Gambias nationaldag.

Kl. 09 Fast ganska nära tio, tar en lite fika i personalrummet. Höll mig dock från att köpa någon kaklåda, denna gången.

Kl. 10 Ingen bild.

Kl. 11 På väg till matsalen går vi förbi dessa alster som våra elever gjort på bilden.

Kl. 12 Vi kör lite frågesport på vikingatiden. Eleverna har själva gjort frågekorten.

Kl. 13 Skriver upp hur eleverna valt till vår elevens val-dag.

Kl. 14 Har haft dagens första utvecklingssamtal.

Kl. 15 Tar en kopp te och förbereder nästa utvecklingssamtal.

Kl. 16 Utveclingssamtal, ingen bild.

Kl. 17 Sitter på spårvagnen på väg hem.

Kl. 18 Tittar på dagens två avsnitt av Hem till gården på TV4 Play.


Kl. 19 Gör lite te bestående av rooibos, brännässla och timjan, tror det vore något för Micke att testa.

Kl. 20 Imorgon har fyrorna prov på kristendomen så jag sätter igång att konstruera sagda prov.


Redan där togs sista bilden för jag satt ett tag med provet. Här kan du kika in på andra efit:are som varit med under dagen.



Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

14 kommentarer:

Ariella sa...

Hej!
God morgon. Kikar in igen lite senare

Micke sa...

Kikar in.. den serien har jag nog bara sett när jag råkat zappa förbi den :)

Ulrika sa...

Haha, mrs Bucket (fast så får man ju iiinte säga, hehe) är så jävla rolig. Fast bäst är Onslow! :-)

Vonkis sa...

Ariella
Du är välkommen tillbaka :-)

Micke
Zappa förbi... Det är nästan veckans bästa tv-stund på fredagskvällarna när Sjuan kör tre avsnitt i rad.

Ulrika
Ja, visst är han härlig. Tänk om en kunde ha samma avslappnade stil som han.

Efwa - Medea sa...

De gröngula bilderna gillade jag jättemycket. Duktiga elever!

Micke sa...

Idag har jag fått jobba med tyska, jag som inget kan.. skulle varit ditt språkgeni då ;)

Hanna sa...

Men vilka fantastiskt duktiga elever! :D

mossfolk sa...

Haha, grymt bra att både hinna med och komma i håg att fota en arbetsdag i skolan :)
Skenet bedrar har jag inte sett på evigheter -nu blev jag allt lite sugen på att titta igen!

Frolic-Eirin sa...

Høy på pæra er en fantastisk kul serie.. Vi har også jobbet med vikinger nylig, men i engelsk.
Hurra for Gambia!!

Takk for titten hos deg

Ariella sa...

Hej
Kikar tillbaka på din dag. Vilka duktiga elever! Vikingatiden är min favorit :)

Vonkis sa...

Efwa - Medea
Tack, det ska jag hälsa dem.

Micke
Nästa gång får du höra av dig så kan jag tolka :-)

Hanna
Vad kul att höra, ska hälsa dem det.

mossfolk
Fuskade med larm på mobilen...
Klart du ska titta på Skenet bedrar igen. Kör nästa fredag!

Frolic-Eirin
Hon verkar gå hem i många läge Hyacinth :-)
Vad kul att jobba med vikingarna på engelska.

Ariella
Ja, det är en rolig period att undervisa om och den brukar gå hem hos eleverna.

Gurkiss sa...

Hej!

Kul att få se din dag :)
Mycket jobb att göra även under ens så kallade lediga tid när man jobbar som lärare förstår jag.

Ha de gott.
Kram Gurkiss

Anni sa...

Sent omsider hinner jag in för att kolla din dag! Gillar konstverket eleverna gjort och ogillar snön - hoppas den senare är borta nu!

Vonkis sa...

Gurkiss
Jo, det blir en del. Speciellt nu när det är utvecklingssamtalstider.

Anni
Bättre sent än ännu senare som vi säger :-)
Snön är så gott som helt borta nu, tack och lov.