tisdag, september 29, 2020

Den hundranittioförsta dagen: Mitt isoleringsrike för en överstrykningspenna

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag etthundranittioett i isolering. Under helgen och idag har det blivit en hel del läsning av kurslitteratur. En del texter är ganska svåra men det är så roligt att läsa om och nöta, och stryka över.

Delar av just den här texten har jag läst två gånger eftersom den var aningens svår och så intressant. Hannah Arendt, vem hade kunnat ana det. 

Ni ser ju hur det blir när jag läser. Överstrykningar, översättningar och anteckningar. Det är med andra ord inte konstigt att mina överstrykningspennor nu har tagit slut. Förhoppningsvis kan jag få hem nya under veckan för det blir inte lika bra att stryka under med bläckpennan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte lätt!
De flesta behöver bara ta en paus och gå och handla. Men det är ju inte möjligt...
/Marianne

Vonkis sa...

Marianne
Nej, det går ju inte riktigt just nu.