söndag, september 13, 2020

Den hundrasjuttiofemte dagen: Utflykt och huvudvärk

 Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag etthundrasjuttiofem i isolering. Jag har varit på utflykt idag!

Med lånad bil drog jag iväg till C och R och deras nybyggda hus och på tredje försöket hittade jag rätt uppfart. Bland annat blev det skönsång och tårta, som jag kom på att fota först efter att halva var uppäten. 

Mitt bidrag var päron jag konserverade i en cognac-lag förra hösten. De smakade helt ok men om jag gör en ny omgång ska jag nog ha i lite mindre cognac. Bäst av allt var dock att sitta och prata om lite allt möjligt i några timmar.

När jag kom hem blev det grönsakssoppa, det är ju höst, och sedan slog huvudvärken till så det blev inte något vettigt gjort. Men vad gör väl det en dag som denna.

3 kommentarer:

Anni sa...

Den tårtan såg alldeles väldigt förförisk ut, även som halv.

Vonkis sa...

Anni
Det var den verkligen :-)

Anonym sa...

Det ska vara mycket spriiiiit när man lägger in saker! 😁