torsdag, oktober 20, 2005

Lite om mig

Fick frågorna på mailen men tänkte att jag även kunde lägga ut den här. Svara här i bloggen/comments om du vill.

1. Vad är klockan? 23:53

2. Namn på födelseattesten: Vill inte uppge här

3. Smeknamn: Virre, Virren, Vonkis, Verrrran, Vera, Lillfis...

4. Piercings: Nej. Aj!

5. Ögonfärg: blå

6. Födelseplats: Örnsköldsvik

7. Favoritmat: Surströmming!

8. Någonsin varit i Kalifornien?: Noppe. Jag tror att båten ska sjunka när jag åker till Ulvön och den längsta flygtiden jag klarar av är 4 timmar, så USA är utom räckhåll för mig.

9. Någonsin tapetserat något med toalettpapper?: Ja, en nallebjörn som ägdes av en kompis dåvarande sambo...

10. Älskat någon så mycket att du börjat gråta?: Ja.

11. Varit med i en bilolycka?: Räknas när jag körde in i vårt stillastående hus?

12. Krutonger eller Bacon Bitar?: Bacon.

13. Favoritdag på veckan: Lördagar. Då kommer jag upp tidigt, endera för att lösa melodikrysset eller för att åka på handbollsträning/match

14. Favoritrestaurang: Athena i Norrköping får det nog lov att bli.

15. Favoritblomma: Oj, svårt att välja... Det får bli tulpaner

16. Favoritsport att titta på: Är det bara OS kan jag titta på vad som helst, även velodrom och dubbeltrapp. Annars får jag nog säga ishockey och handboll

17. Favoritdrink: Oj. Det var ett tag sedan jag drack en drink. Men Cornelia brukar alltid fungera.

18. Favoritglass: Magnum Vision

19. Walt Disney eller Warner Bros: Warner Bros om jag måset välja mellan dessa två. Om jag hade fått välja någon annan som gör tecknad film (jag vet att både WD och WB gör spelfilmer också) hade jag sagt Hayao Miyazaki, han som bland annat har gjort "Spirited away" och "Det levande slottet", som jag såg redan 30/9 på Norrköpings filmestival!

20. Favoritsnabbmatsrestaurang: Det blir Macke Donken. Man vet liksom vad det är för skit man får där...

21. Vilken färg har din sovrumstapet?: Nu är det härligt ljusgrönt i mitt sovrum.

22. Hur många gånger kuggade du på teoriprovet?: Det beror på hur man ser det. Jag blev kuggad först men godkändes i efterhand så jag har bara skrivit teorin en gång.

23. Före detta, vem fick du ditt senaste e-mail ifrån?: J.K

24. Vilken affär hade du valt att övertrassera ditt kreditkort på?: IKEA. Jag ääälska IKEA

25. Vad gör du oftast när du är uttråkad?: Äter, bloggar, ser på TV.

26. När går du och lägger dig?: Allt för sent :-/

27. Vem kommer att svara på detta e-mail först: Inte den blekfetaste aaning. Jag skickade en liknande sak i somras så...

28. Vem av dom du skickat detta e-mail till kommer inte att svara: Många

29. Vilket favorit-TV-program: "Lost" och "Gilmore Girls" som dessutom börjar med nya avsnitt på söndag.

30. Vem var du ute och åt middag med senast: Kerbie (om Macke Donken räknas)

31. Ford eller Chevrolet?: SAAB!

32. Vad lyssnar du på just nu?: "Karlavagnen på p4, jagär nämligen en stolt tönt!

33. Vilken är din favoritfärg?: Lugna färger

34. Sjö, Hav eller Flod?: Sjö

35. Hur många tatueringar har du? Ingen, det skulle göra allt för ont att skaffa en tatuering.

36. Har du någon gång kört slut på bensinen? Noppe

38. Katter eller hundar?: Katt!

39. Vad är meningen med livet? Att älska och älskas

40. Rödvin eller choklad? Choklaaad *Fättöning*

Inga kommentarer: