fredag, september 29, 2006

Idol 006

Välkommen till IdolBloggen

Ok, har kommer vad jag tycker om de tävlande i kvällens Idol

Sara
Håller med Clabbe, hon utstrålar inte den tuffhet och rösten är mesig.

Erik
Modigt men DUMT att ta en låt av Robbie Williams. Erik var inte i närheten av att kunna bära upp låten. Den här killen gick vidare till finalen för att han är "snygg", inget annat. Det här var delvis falskt.

Jessica
Lärde sig inte Jessica något när B. Spears gjorde samma låt för något år? Hon är långt ifrån att kunna göra den här låten rättvisa.

Johan
Det här var ju rätt bra, lite osäkert i början men sedan tog det sig. Kvällens favorit så här långt.

Danny
Kändes forcerat men ändå ok

Cissi
Äntligen en som vågar sjung ut men det lät för skrikigt. En liten besvikelse.

Markus
Bra framförande meeen lite småsurt emellanåt. Personligen älskar jag den där låten, Clabbe kan svinga sig i fisringen...

Felicia
Vilket hrligt leende och vilken underbar röst! Min andra favorit i kväll.

Jonas
Ja, vad ska jag säga? Ska bli intressant att se hur länge han kan köra rocklåtar. Såg han inte lite alvlik ut??? I vilket fall gillade jag det här.

Linda
Helt ok men inte så mycket mer. Ska tillägga att jag inte såg framträdandet, jag bara lyssnade.

Natalie
Härlig sånginsats men stod lite väl still större delen av låten.

Vem åker ikväll då?
Tyvärr tror jag att Cissi kan ligga risigt till men jag hoppas att det är Erik som ryker ikväll. Min åka-ut-joker får bli Sara.

3 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag gissade på Sara, hon lät ängslig.
Felicia gillar jag starkt, men Snäckan... ser lismande ut på nåt sätt. Rock gillar jag inte, så Cissi går bort för mig, jag har svårt för pinat vrål.
Men Erik var så gullig...

Visst är det häftigt att vi som lyssnar uppfattar så olika - och juryn också. Det tycker jag gör det hela ännu roligare.

Vi på Kantarellen sa...

Oj, jag har missat alla avsnitten utom det första.

Här måste ske bättring.

Vonkis sa...

Bloggblad
Förstår vad du menar med snäckan. Ögonen är lätt mainska.

Befarar att Cissi har haft sin storhetsperiod redan, får se vad det blir framöver.

Det är ju tyckandet som är det roligaste med Idol, nästan.

Maselamsen
Hoppas verkligen på bättring. Hur klarar manav att inte e Idol. Jag har lyckats fast jag är utan tv... :-)